Kezdőlap

Haláleset anyakönyvezése

Az eljárást az anyakönyvi hivatalnál vagy a temetés megrendelésekor a temetést intéző felvételi irodán kezdeményezi az elhunyt hozzátartozója.

Anyakönyvezéshez szükséges okmányok:

  • halottvizsgálati bizonyítvány,
  • “haláleset bejelentéséről” készült jegyzőkönyv,
  • az elhalt személyazonosító igazolványa,
  • lakcímkártyája,
  • jogosítványa,
  • útlevele,
  • a bejelentő személy személyazonosító igazolványa, lakcímkártyája

Az anyakönyvezés elősegítése érdekében, amennyiben a halálesetet bejelentő személy rendelkezésére áll, illetve annak beszerzése megoldható:

  • az elhalt személy születési anyakönyvi kivonata,
  • családi állapotát igazoló okmány (özvegy családi állapot esetén az lehelt házastárs halott anyakönyvi kivonat, elvált családi állapot esetén jogerős bírói ítélet vagy záradékolt házassági anyakönyvi kivonat. Ez utóbbi a házasságkötés helye szerinti anyakönyvi hivatalban szerezhető be).

A haláleset bejelentésekor az anyakönyvvezető részére át kell adni az elhalt magyar állampolgár személyazonosításra alkalmas okmányait (személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély), személyi azonosítóját és lakcímét igazoló hatósági igazolványát.
Az anyakönyvvezető az okmányokat bevonja.

Az anyakönyvi eljárás során alkalmazott  jogszabályok

–        Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (At.) és az anyakönyvezési feladtok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014. (V. 19.) KIM rendelet. (Ar.)
–        A 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK.)
–        A nemzetközi magánjogról szóló 1979. évi 13. törvényerejű rendelet (Nmjtv)
–        A magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény, valamint a végrehajtására kiadott 125/1993. (IX. 22.) Korm. rendelet
–        Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény (Itv.)
–        A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (Nytv.), valamint a végrehajtására kiadott 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet
Az  általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)
–        A bejegyzett élettársai kapcsolatról, az ezzel összefüggő, valamint az élettársi viszony igazolásának megkönnyítéséhez szükséges egyes törvények módosításáról szóló 2009. évi XXIX. törvény (Bét.)
–        A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI törvény és a 149/1997. (IX.10.) Korm. rendelet a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról
–        A közigazgatási hatósági eljárásban a személyes költségmentesség megállapításáról szóló 180/2005. (IX.9.) Korm. rendelet

Ügyintézés

Aszódi Polgármesteri Hivatal

Cím2170 Aszód, Szabadság tér 9., I. em. 31.ajtó

Ügyintézők elérhetősége

NévCsincsi Károlyné
Telefon+36 28 500-691
Emailerzsebet.csincsi@aszod.hu

Ügyfélfogadási idő

Hétfő08:00 - 12:00 és 12:30 - 16:00
KeddNincs ügyfélfogadás
Szerda08:00 - 12:00 és 12:30 - 16:00
CsütörtökNincs ügyfélfogadás
Péntek08:00 - 12:00