Központi elérhetőség
Cím | Aszódi Polgármesteri Hivatal Aszód, Szabadság tér 9. | |
Központi szám | +36 28 500-666 | |
Központi fax | +36 28 400-575 | |
e-mail: | aszod.titkarsag˙{kukac}aszod.hu |
Ügyfélfogadási idő, pénztári nyitvatartás
Ügyfélfogadás | Pénztár | |
Hétfő | 08:00-12:00 és 12:30-16:00 | du. 13:00-15:00 |
Kedd | zárva | zárva |
Szerda | 08:00-12:00 és 12:30-16:00 | du. 13:00-15:00 |
Csütörtök | zárva | zárva |
Péntek | 08:00-12: 00 | de. 09:00-12:00 |
Telephelyek
Településfejlesztési és Üzemeltetési Osztály
Cím | Aszód, Kossuth utca 59. |
Központi szám | +36 28 500-550 |
Településkép-védelmi és Közterület-felügyeleti Osztály
Cím | Aszód, Kossuth utca 59. |
Központi szám | +36 28 500-550 |
Tájékoztatás az illetékfizetési kötelezettséggel összefüggő, 2021. január 1. napjától hatályos változásokról
Az állampolgárok anyagi terheinek csökkentése érdekében az egyes adótörvények módosításáról szóló 2020. évi CXVIII. törvény 2021. január 1. napján hatályba lépett több rendelkezése módosítja az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvényt (a továbbiakban: Itv.). Ezzel párhuzamosan az ügyfelek számára adminisztratív terheket tartalmazó egyes törvények módosításáról szóló 2020. évi CLXIV. törvény 2021. január 1. napjától a születési név megváltoztatásának engedélyezésére irányuló eljárásban igazgatási szolgáltatási díj formájában történő fizetési kötelezettséget vezetett be.
1. Az Itv. módosítása a közigazgatási hatósági eljárások tekintetében
Az illetéktörvény 2021. január 1. napjával hatályba lépett módosításával az Itv. 1. mellékletében meghatározott – az úti okmányok, a gépjárművezetői engedély, a forgalmi engedély és a törzskönyv kiállításával, valamint az adó- és értékbizonyítvány kiállításával kapcsolatos – eljárások kivételével
a közigazgatási hatósági eljárások illetékmentessé váltak.
Az Itv. 2. melléklete szerinti eljárásokban pedig az esetleges közigazgatási hatósági jogorvoslati eljárásért sem kell illetéket fizetni.
A törvénymódosítás a Melléklet hatályon kívül helyezésével megszüntette az abban meghatározott, az általános tételű eljárási illetéktől (3000 Ft) eltérő összegű illetékfizetési kötelezettséget is.
Nem változott ellenben az egyes közigazgatási eljárások után járó igazgatási szolgáltatási díjak rendszere. (pl. telepengedélyezési eljárás).
2. Születési név megváltoztatásának engedélyezésére irányuló eljárás
Az Itv. módosítása alapján az anyakönyvi igazgatás területén korábban illetékfizetési kötelezettség alá eső anyakönyvi eljárások (például házassági névviselési forma módosítása, anyakönyvi hatósági bizonyítvány kiállítása, a nem magyar állampolgár Magyarországon történő házasságkötéséhez szükséges igazolás bemutatása alóli felmentés stb.) is 2021. január 1-től illetékmentessé váltak.
Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 2021. január 1. napjától hatályba lépett rendelkezései értemében a születési név megváltoztatására irányuló kérelem esetén függetlenül attól, hogy hányadik alkalommal kéri a névváltozást – 10 000 forint összegű igazgatási szolgáltatási díjat kell majd fizetni. A korábbi szabályozással egyező módon az egy családhoz tartozó nagykorúak közös kérelme esetén az igazgatási szolgáltatási díjat is minden nagykorúnak külön-külön meg kell fizetnie.
A születési névváltoztatási eljárással összefüggésben fizetendő igazgatási szolgáltatási díj összegének a befizetését 2021. január 1. napjától a Budapest Főváros Kormányhivatala által megjelölt számlára kell az ügyfélnek megfizetnie.
– Átutalás összege: 10.000 forint
– Számlaszám: 10023002-00299592-00000000
– Kedvezményezett neve: Budapest Főváros Kormányhivatala
– Közlemény: névváltoztatással érintett személy házassági és születési neve
(kiskorú vagy gondnokolt esetén is minden esetben a névváltoztatással érintett személy nevét szükséges feltüntetni, nem pedig a befizetést teljesítő személyét)
Az átutalás megtörténtének igazolására szolgáló banki igazolás másolatát a névváltoztatási kérelemhez csatolni szükséges.
Az eljárási költségekről, az iratbetekintéssel összefüggő költségtérítésről, a költségek megfizetéséről, valamint a költségmentességről szóló 469/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet alapján az ügyfeleknek továbbra is lehetőségük van részleges vagy teljes költségmenteséget kérelmezni.
https://koronavirus.gov.hu/cikkek/izer-norbert-ingyenesse-valt-az-allami-ugyintezes
Ügy típusok szerinti elérhetőségek
Adóbehajtás | Fszt. 10. | +36 28 500-681 |
Adó, érték bizonyítvány | Fszt. 10. | +36 28 500-681 |
Anyakönyvvezetés (születés, házasságkötés, elhalálozás) | I. em. 33. | +36 28 500-685 |
Állampolgársági ügyek, honosítás | I. em. 33. | +36 28 500-685 |
Beruházások előkészítése, bonyolítása műszaki ellenőrzése | Kossuth u. 59. | +36 28 500-550 |
Birtokvédelem | I. em. Aljegyző | +36 28 500-675 |
Felvilágosítás házassági ügyekben, közreműködés házasságkötésnél | I. em. 33. | +36 28 500-685 |
Gazos, gyomos, elhanyagolt ingatlanok bejelentése | Kossuth u. 59. | +36 28 500-550 |
Hagyatéki ügyek | I. em. 33. | +36 28 500-685 |
Hatósági bizonyítványok kiadása | Fszt. 10. I. em. 31. 33. | +36 28 500-685, +36 28 500-691, +36 28 500-681 |
Humánpolitikai feladatok | I. em. 22. | +36 28 500-671 |
Betekintés a Képviselő-testület üléseinek anyagába | I. em. Titkárság | +36 28 500-666 |
Kereskedelem, működési engedélyek | I. em. Aljegyző | +36 28 500-675 |
Kérelmek, beadványok átvétele | Fszt. 10. I. em. 33. , illetve Titkárság | +36 28 500-681, +36 28 500-691, |
Közművelődéssel kapcsolatos ügyek | I. em. 38. | +36 28 500-675 |
Közútkezelői hozzájárulások, behajtási engedély | Kossuth u. 59. | +36 28 500-550 |
Közterület rendje, tisztasága | Kossuth u. 59. | +36 28 500-550 |
Közterületen folytatott – engedélyhez kötött – tevékenységek ellenőrzése | Kossuth u. 59 | +36 28 500-550 |
Közterületen lévő hibák bejelentése | Kossuth u. 59. | +36 28 500-550 |
Közterület-használati engedélyezési ügyek | Kossuth u. 59. | +36 28 500-550 |
Közoktatással kapcsolatos ügyek | I. em. 38. | +36 28 500-675 |
Gyógyszer támogatási ügyek | I. em. 31. | +36 28 500-691 |
Kóbor kutyák bejelentése | Sipos József ebrendész | +36 20 203-2359 |
Magánszemélyek kommunális adója, iparűzési adó, telekadó, mezőőri járulék, 2021. évet megelőző gépjárműadó, talajterhelési díj, piacfelügyelet, |
Fszt.. 10. | +36 28 500-681 |
Működési engedély, szálláshelyek | I. em. Aljegyző | +36 28 500-675 |
Névváltoztatás | I. em. 33. | +36 28 500-685 |
Önkormányzati ingatlanok kezelése | Kossuth u. 59. | +36 28 500-550 |
Önkormányzati intézményekkel kapcsolatos ügyek | I. em. Aljegyző | +36 28 500-675 |
Pénzbeli szociális ellátások (települési támogatási, rendkívüli települési támogatás) | I. em. 31. | +36 28 500-691 |
Pénztár | I. em. 26. | +36 28 500-676 |
Rendszeres gyermekvédelmi támogatás, halmozottan hátrányos helyzet megállapítása | I. em. 31. | +36 28 500-691 |
Szociális és gyermekjóléti (pénzbeli és természetbeni) ellátások igénylése | I. em. 31. | +36 28 500-691 |
Talált tárgyak leadása, hirdetmények | I. em. Aljegyző | +36 28 500-675 |
Társasházak felügyelete | I. em. Aljegyző | +36 28 500-675 |
Telekalakítási ügyek, település képvédelmi ügyek | Településkép védelmi Osztály Kossuth u. 59. | +36 28 500-550 |
Telepengedély | I. em. Aljegyző | +36 28 500-675 |
Üzlet működési engedélyek | I. em. Aljegyző | +36 28 500-675 |
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény | I. em. 31. | +36 28 500-691 |
Szociális ellátások , települési támogatás | I. em. 31. | +36 28 500-691 |