Ügyfélfogadás

Központi elérhetőség

Cím  Aszódi Közös Önkormányzati Hivatal, Aszód, Szabadság tér 9.  
Központi szám +36 28 500-666  
e-mail: aszod.titkarsag˙{kukac}aszod.hu  

Ügyfélfogadási idő, pénztári nyitvatartás

   Ügyfélfogadás
 Hétfő  08:00-12:00 és 12:30-16:00
 Kedd  zárva
 Szerda  08:00-12:00 és 12:30-16:00
 Csütörtök  zárva
 Péntek  08:00-12: 00

Tájékoztatás az illetékfizetési kötelezettséggel összefüggő, 2021. január 1. napjától hatályos változásokról

Az állampolgárok anyagi terheinek csökkentése érdekében az egyes adótörvények módosításáról szóló 2020. évi CXVIII. törvény 2021. január 1. napján hatályba lépett több rendelkezése módosítja az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvényt (a továbbiakban: Itv.). Ezzel párhuzamosan az ügyfelek számára adminisztratív terheket tartalmazó egyes törvények módosításáról szóló 2020. évi CLXIV. törvény 2021. január 1. napjától a születési név megváltoztatásának engedélyezésére irányuló eljárásban igazgatási szolgáltatási díj formájában történő fizetési kötelezettséget vezetett be.

1. Az Itv. módosítása a közigazgatási hatósági eljárások tekintetében

Az illetéktörvény 2021. január 1. napjával hatályba lépett módosításával az Itv. 1. mellékletében meghatározott – az úti okmányok, a gépjárművezetői engedély, a forgalmi engedély és a törzskönyv kiállításával, valamint az adó- és értékbizonyítvány kiállításával kapcsolatos – eljárások kivételével

a közigazgatási hatósági eljárások illetékmentessé váltak.

Az Itv. 2. melléklete szerinti eljárásokban pedig az esetleges közigazgatási hatósági jogorvoslati eljárásért sem kell illetéket fizetni.

A törvénymódosítás a Melléklet hatályon kívül helyezésével megszüntette az abban meghatározott, az általános tételű eljárási illetéktől (3000 Ft) eltérő összegű illetékfizetési kötelezettséget is.

Nem változott ellenben az egyes közigazgatási eljárások után járó igazgatási szolgáltatási díjak rendszere. (pl. telepengedélyezési eljárás).

2. Születési név megváltoztatásának engedélyezésére irányuló eljárás

Az Itv. módosítása alapján az anyakönyvi igazgatás területén korábban illetékfizetési kötelezettség alá eső anyakönyvi eljárások (például házassági névviselési forma módosítása, anyakönyvi hatósági bizonyítvány kiállítása, a nem magyar állampolgár Magyarországon történő házasságkötéséhez szükséges igazolás bemutatása alóli felmentés stb.) is 2021. január 1-től illetékmentessé váltak.

Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 2021. január 1. napjától hatályba lépett rendelkezései értemében a születési név megváltoztatására irányuló kérelem esetén függetlenül attól, hogy hányadik alkalommal kéri a névváltozást – 10 000 forint összegű igazgatási szolgáltatási díjat kell majd fizetni. A korábbi szabályozással egyező módon az egy családhoz tartozó nagykorúak közös kérelme esetén az igazgatási szolgáltatási díjat is minden nagykorúnak külön-külön meg kell fizetnie.

A születési névváltoztatási eljárással összefüggésben fizetendő igazgatási szolgáltatási díj összegének a befizetését 2021. január 1. napjától a Budapest Főváros Kormányhivatala által megjelölt számlára kell az ügyfélnek megfizetnie.

– Átutalás összege: 10.000 forint
– Számlaszám: 10023002-00299592-00000000
– Kedvezményezett neve: Budapest Főváros Kormányhivatala
– Közlemény: névváltoztatással érintett személy házassági és születési neve
(kiskorú vagy gondnokolt esetén is minden esetben a névváltoztatással érintett személy nevét szükséges feltüntetni, nem pedig a befizetést teljesítő személyét)

Az átutalás megtörténtének igazolására szolgáló banki igazolás másolatát a névváltoztatási kérelemhez csatolni szükséges.

Az eljárási költségekről, az iratbetekintéssel összefüggő költségtérítésről, a költségek megfizetéséről, valamint a költségmentességről szóló 469/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet alapján az ügyfeleknek továbbra is lehetőségük van részleges vagy teljes költségmenteséget kérelmezni.

https://koronavirus.gov.hu/cikkek/izer-norbert-ingyenesse-valt-az-allami-ugyintezes

Ügy típusok szerinti elérhetőségek

Adóbehajtás Fsz. 1. +36 28 500-681
Adó,  érték  bizonyítvány Fsz. 1. +36 28 500-681
Anyakönyvvezetés (születés, házasságkötés, elhalálozás) I. em. 33. +36 28 500-685
Állampolgársági ügyek, honosítás I. em. 33. +36 28 500-685
Beruházások előkészítése, bonyolítása műszaki ellenőrzése I. em. 31. +36 30 816-0458
Birtokvédelem I. em. 33. +36 28 500-685
Felvilágosítás házassági ügyekben, közreműködés házasságkötésnél I. em. 33. +36 28 500-685
Gazos, gyomos, elhanyagolt ingatlanok bejelentése I. em. 33. +36 28 500-685
Hagyatéki ügyek I. em. 33. +36 28 500-685
Hatósági bizonyítványok kiadása I. em. 33. +36 28 500-685
Humánpolitikai feladatok I. em. 32. +36 28 500-680
Betekintés a Képviselő-testület üléseinek anyagába I. em. 27-28-29 (titkárság) +36 28 500-666
Kereskedelem, működési engedélyek I. em. 33. +36 28 500-685
Kérelmek, beadványok átvétele Fsz. 1., I. em.  33., illetve Titkárság

+36 28 500-681,
+36 28 500-666,
+36 28 500-685

Közművelődéssel kapcsolatos ügyek I. em. 31. +36 28 500-675
Közútkezelői hozzájárulások, behajtási engedély Fsz. 1. +36 28 500-681
Közterület rendje, tisztasága (Non profit kft.) Kossuth u. 59. +36 28 500-550
Közterületen folytatott – engedélyhez kötött – tevékenységek ellenőrzése Fsz. 1. +36 28 500-681
Közterületen lévő hibák bejelentése Kossuth u. 59. +36 28 500-550
Közterület-használati engedélyezési ügyek Fsz. 1. +36 28 500-681
Közoktatással kapcsolatos ügyek I. em. 38. +36 28 500-675
Gyógyszer támogatási ügyek Fsz. 1. +36 28 500-681
Magánszemélyek kommunális adója, iparűzési adó,  telekadó, mezőőri járulék,
2021. évet megelőző gépjárműadó,  talajterhelési díj, piacfelügyelet,
Fsz. 1. +36 28 500-681
Működési engedély, szálláshelyek I. em. 33. +36 28 500-685
Névváltoztatás I. em. 33. +36 28 500-685
Önkormányzati ingatlanok kezelése I. em. 22. +36 28 500-671
Önkormányzati intézményekkel kapcsolatos ügyek I. em. Aljegyző +36 28 500-675
Pénzbeli szociális ellátások (települési támogatási, rendkívüli települési támogatás) Fsz. 1. +36 28 500-681
Rendszeres  gyermekvédelmi támogatás,  halmozottan hátrányos helyzet megállapítása Fsz. 1. +36 28 500-681
Szociális és gyermekjóléti (pénzbeli és természetbeni) ellátások igénylése Fsz. 1. +36 28 500-681
Hirdetmények I. em. 33. +36 28 500-685
Társasházak felügyelete I. em. Aljegyző +36 28 500-675
Telekalakítási ügyek, település képvédelmi  ügyek I. em. 33. +36 30 895-5826
Telepengedély Fsz. 1. +36 28 500-681
Üzlet működési engedélyek I. em. 33. +36 28 500-685
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény Fsz. 1. +36 28 500-681
Szociális  ellátások , települési támogatás Fsz. 1. +36 28 500-681
Scroll to Top
Aszód
Adatvédelmi áttekintés

Süti (Cookie) tájékoztató
Az aszod.hu weboldal a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket (cookie-kat) használ. A sütik kis adatfájlok, amelyeket a böngészője tárol el az eszközén. Segítségükkel a weboldal felismeri Önt, megjegyzi a beállításait, és elemzi a látogatottsági adatokat.

Milyen sütiket használunk?

  • Működéshez szükséges sütik: biztosítják a weboldal alapvető működését (pl. űrlapok kezelése).
  • Statisztikai sütik: névtelen adatokat gyűjtenek a látogatói szokásokról, hogy fejleszthessük az oldalt (pl. Google Analytics – ha alkalmazott).
  • Beállítási sütik: megjegyzik az Ön egyéni beállításait (pl. nyelv, betűméret).

Hogyan kezelheti a sütiket?
A legtöbb böngésző automatikusan elfogadja a sütiket, de lehetősége van azokat letiltani vagy törölni a saját böngészője beállításai között. Felhívjuk figyelmét, hogy a sütik letiltása esetén egyes funkciók nem működhetnek megfelelően.