Jogosultsági feltételek
Átruházott hatáskörben a Polgármester kérelemre rendszeres gyógyszertámogatást állapít meg a kérelem benyújtása hónapjától maximum hat hónap időtartamra az Aszódon bejelentett lakóhellyel rendelkező és bejelentett lakóhelyén életvitelszerűen tartózkodó személynek, akinek
a) a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori nettó minimálbér összegének 80 %-át, egyedül élő esetén annak 85 %-át nem haladja meg,
b) akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori nettó minimálbér összegének 100 %-át, és a havi rendszeres krónikus betegségéhez kapcsolódó igazolt gyógyszerköltsége az egy főre eső jövedelem 40 %-át meghaladja.
A rendszeres gyógyszertámogatást abban az esetben állapítható meg, amennyiben a havi rendszeresen szedett gyógyszer költsége meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 10 %-át.
Nem állapítható meg a támogatás annak a személynek, aki az Sztv. alapján érvényes közgyógyellátással rendelkezik.
Akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori nettó minimálbér összegének 120 %-át, átruházott hatáskörben a Polgármester kérelemre havi 15.000.-Ft rendszeres támogatást állapíthat meg a súlyos daganatos betegségben, autoimmun megbetegedésben vagy krónikus degeneratív megbetegedésben szenvedő, gyógyító ellátásban részesülő, vagy az abban már nem részesülő betegek számára, gyógyító ellátási költségeik fedezéséhez és az életminőségük javítására.
A támogatás mértéke
- A rendszeres gyógyszertámogatás s összege az igazolt költség, de legfeljebb havi 12.000.-Ft összegben állapítható meg.
- A rendszeres gyógyszertámogatás összege- akinek a havi rendszeres krónikus betegségéhez kapcsolódó igazolt gyógyszerköltsége az egy főre eső jövedelem 40 %-át meghaladja – legfeljebb havi 20.000.-Ft összegben állapítható meg
A rendszeres gyógyszertámogatás gyógyszerutalvány biztosításával személyenként történik.
A gyógyszertámogatásra való jogosultság megállapítása esetén a jogosultat a támogatás a megállapítást követő hónap első napától illeti meg.
Ügyindítás
Az eljárás kérelemre indul, melyet az Aszódi Polgármesteri Hivatal Hatósági és Titkársági Osztályán- az erre rendszeresített formanyomtatványon – lehet benyújtani.
A benyújtási határidő folyamatos.
Ügyintézési határidő: sommás eljárásban nyolc nap, teljes eljárásban hatvan nap.
Csatolandó mellékeltek
A kérelem ügyfélszolgálatnál történő benyújtása esetén az ügyintézés elősegítése érdekében a kérelmez ő személyi igazolványa és lakcímkártyájának, TAJ kártyájának bemutatása szükséges.
– a háziorvos/kezelőorvos és a gyógyszertár igazolását az igénylő havi rendszeres, krónikus betegségéhez szükséges gyógyszerszükségletéről és gyógyszerkiadásairól.
( A háziorvosi/kezelőorvosi igazoláson kizárólag a kérelmező személyes szükségletének kielégítéséhez szükséges gyógyszerköltséget lehet feltüntetni).
- a háziorvos vagy kezelőorvos igazolását az igénylő kezeléséhez szükséges gyógyszer/tápszer szükségletéről és kiadásairól
A jövedelem igazolására:
- a kérelem benyújtását megelőző hónapról szóló jövedelemigazolás-részletes kifejtését tartalmazza a kérelem nyomtatvány
- gyámolt, illetve gondnokolt esetén a gyám-, illetve gondok kirendelő határozatát.
Vonatkozó jogszabályok
a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény,
az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.),
a pénzbeli és természetbeni ellátásokról és támogatásokról szóló 8/2023. (V.25) önkormányzati rendelet.
Ügyintézés
Aszódi Polgármesteri Hivatal
2170 Aszód, Szabadság tér 9.
I.em. 31.ajtó
Ügyfélfogadási idő
Hétfő: 8.00-12.00, 12.30-16.00
Szerda: 8.00-12.00, 12.30-16.00
Péntek: 8.00-12.00
Ügyintéző neve
Kissné Ruzsom Szilvia
Ügyintéző elérhetősége
Tel: 28/500-691
e-mail: szilvia.ruzsom@aszod.hu