Kezdőlap > Városháza > Hirdetőtábla > Közérdekű információk

Közérdekű információk

Minden, amit a kéményseprésről tudni kell

Megyénk teljes területén, minden településén a lakossági tulajdonú ingatlanok és a társasházak égéstermék-elvezetőinek rendszeres felülvizsgálatát a katasztrófavédelem szakemberei végzik el. Érdemes megtervezni és ütemezni a karbantartással, ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat. Célszerű ugyanis nem a fűtési szezonra vagy a szezon előtti utolsó napokra halasztani ezeket a teendőket. Tekintettel az elmúlt időszakban a kéményseprés területén végbement változásokra, a katasztrófavédelem az alábbi rövid útmutatóval igyekszik segíteni a lakosságot, ami tartalmazza a kéménysepréssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat:

Amennyiben családi házban él és a házba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprés ingyenes. A kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal.

  • Ezt megteheti online a kemenysepres.katasztrofavedelem.hu honlap ügyfélszolgálati oldalán, az Időpontfoglalás elektronikus űrlap kitöltésével. . itt: http://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat
  • Telefonon az előhívó nélkül, ingyenesen működő 1818-as számot hívják. (Rövid adatvédelmi információk után válasszák a 9-es, 1-es majd ismét az 1-es gombokkal az Időpontfoglalás menüt, ahol a bejelentkező ügyintéző, a hívó adatainak felvételével elindítja a vizsgálati időpont egyeztetési folyamatát. A katasztrófavédelem munkatársa visszahívja az ügyfelet, és megbeszélik az ellenőrzés napját és idejét.)
  • E-mailben, a levelet a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu címre küldve.
  • Postai úton a BM OKF GEK részére címzetten, 1903 Budapest, Pf.: 314. címre küldve.
  • Személyesen a Megyei Ellátási Csoport irodájában, hétfőnként 8-20, a hét többi munkanapján 8-14 óra között. Az ügyfélszolgálati pontok címeit itt találja: http://www.kemenysepres.hu/ugyfelszolgalat/megyei
  • A külföldön tartózkodó állampolgárok a +36 (1) 550 1858 helyi díjszabással hívható telefonszámon érik el az ügyfélszolgálatot.

Amennyiben családi házban él és a házba be van jegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprést egy-, vagy kétévente kötelező megrendelni egy kéményseprőcégtől. A megrendelés gyakorisága attól függ, hogy milyen fűtőeszköz van a kéményhez csatlakoztatva. Ha a házban szilárd tüzelőanyaggal fűtenek, akkor évente, ha gázzal, akkor kétévente. A kéményseprésért fizetni kell. Az alábbi linken letölthető egy táblázat, amelyben ki lehet keresni, hogy az ország adott településén mely kéményseprőcégektől lehet megrendelni a munkát. itt

Amennyiben társasházban él és a lakásba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprő értesítést követően magától fog érkezni és ingyenesen elvégzi a sormunkát.

Amennyiben társasházban él és a lakásba be van jegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprő magától érkezik, de a munka díját ki kell fizetni. Ha a lakásnak saját kéménye van, akkor az egész munka díját, ha a lakás a társasház gyűjtőkéményére van csatlakoztatva, akkor a munka rá eső részét kell kifizetni, például egy tízlakásos társasház esetén a munkadíj egy tizedét.  (a társasházak éves sormunkaterveit itt  – találja megyék szerinti bontásban: http://www.kemenysepres.hu/tevekenysegek/sormunkaterv_2019).

A katasztrófavédelem minden kéményseprője végzett szakmunkás, arcképes igazolvánnyal rendelkezik, egységes munkaruhát visel és a munkavégzéshez biztosított autójuk is jól megkülönböztethető, a katasztrófavédelem feliratai, színei jól láthatóak rajta. Felszerelésük korszerű és teljes, minden szerszámuk, mérőműszerük biztosított. Készpénzt nem kezelhetnek, és nem fogadhatnak el, ahol megrendelésre díjköteles munkát végeznek, azt utólag, számlán kell megfizetni.

Továbbra is elengedhetetlen, hogy évente legalább egyszer mindenki ellenőriztesse a fűtőeszközét. Fűtési technológiától függetlenül komoly veszélyt jelenthet a készülékek szabálytalan kivitelezése, illetve a karbantartás és a rendszeres műszaki felülvizsgálat elmulasztása. A rendszeresen karbantartott fűtőeszköz nemcsak biztonságos, hanem gazdaságosabban is működtethető.

Felhívás valamennyi aszódi ingatlan tulajdonosának, használójának!

Aszód Város Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2010. (XII.31.) számú köztisztaságról szóló rendelete értelmében felhívjuk a város lakóinak figyelmét, hogy ingatlanán és annak környékén (ingatlan telekhatárától az úttest széléig terjedő közterületen) a fűnyírásról gondoskodni szíveskedjen. Az önkormányzat nem kevés pénzt, energiát fordít a városban a közterületeken a fűnyírásra, úgy hogy ennek központi finanszírozása lényegében megszűnt. A kommunális adó bevétel összege nem fedezi a teljes városüzemeltetési feladatokat, a parkfenntartásra, köztisztaságra közel 10 millió forint saját bevételt fordítunk, joggal várható tehát el, hogy a lakosság is kivegye részét a fűnyírásból, és takarításból.
Kiemelés a helyi rendeletből:

„4.§

(1) A város területén lévő ingatlanok tisztántartásáról az ingatlanok tulajdonosai, tényleges használói kötelesek gondoskodni, továbbá kötelességük, hogy ingatlanukat megműveljék, rendben tartsák, gyomtól, gaztól megtisztítsák.
(2)[7] Az önkormányzati tulajdonú közterületek szervezett, rendszeres tisztántartásáról, általános jellegű takarításáról, szeméttárolók kihelyezéséről az önkormányzat gondoskodik
(3) Magánszemélyek, jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetek tevékenysége következtében közterületen keletkezett szennyeződés megszüntetése, a szennyeződést okozó szerv, kötelezettsége.
(4) Köztisztasági szempontból járdának minősül az a gyalogos közlekedésre rendelt ingatlan előtt kiépített járdaszakasz. Járda hiányában 1 m széles területsáv, illetőleg, ha a járda mellett zöldsáv is van, az úttestig terjedő teljes terület.

(5) Az ingatlan előtti járda tisztántartása az ingatlan tényleges használójának, illetve tulajdonosának kötelessége. Ez a kötelezettség kiterjed a hóeltakarítással, a síkosság megszüntetésével kapcsolatos feladatokra is.

(6) Intézmények, kereskedelmi és vendéglátó-ipari egységek és más elárusítóhelyek előtti

járdaszakaszt a tényleges használónak kell tisztántartani függetlenül attól, hogy a szemét üzleti tevékenységből származik-e. Továbbá a tényleges használó köteles gondoskodni az üzlethelyiség előtt városképbe illő hulladéktároló kihelyezéséről, papír és dohány hulladék elhelyezése céljából. A kereskedelmi vendéglátó-ipari egységek a papír csomagolóanyagot lapjára összehajtva, kötegelve gyűjti, melyet a szelektív gyűjtőedény mellé kihelyez.

(7) Ónos esőtől, jégtől, hótól, síkossá vált járdát a szükségeshez képest naponként többször kell a síkosságtól mentesíteni, felhinteni.

(8) A felhintésre bomló, szerves anyagot nem tartalmazó szóróanyagot (homok, hamu, fűrészpor, kőporliszt) kell használni. E célra tüzelés után visszamaradt darabos, sérülést okozó anyagot használni nem szabad. A szóróanyag beszerzéséről a tisztántartásra kötelezettnek gondoskodnia kell.

(9) A járda és közút síkosság-mentesítését a tisztántartásra kötelezettnek úgy kell elvégezni, hogy abból ne származzon baleset.

7.§

(1) A közterületen lévő árkok, nyitott csatornák, folyókák, átereszek tisztántartása, a csapadékvíz akadálytalan elfolyásának biztosítása – az ingatlan előtti szakaszra terjedően – az ingatlan tényleges használójának, illetve tulajdonosának kötelessége.
(2) Járműbehajtók átereszeinek építése, jókarban és tisztántartása minden esetben az ingatlan használójának, illetve tulajdonosának kötelessége.
(3) Az ingatlanon keletkező csapadékvíz saját területen történő elhelyezéséről, illetőleg kiépített csapadékcsatorna esetén az abba történő bevezetésről – előzetes bejelentés alapján – az ingatlan tulajdonosa gondoskodik.
(4) A csapadékelvezető árokba szennyezett (olajos, vegyszeres stb.) vizet bevezetni tilos.
(5) Eldugulás vagy rongálódás okozására alkalmas anyagot (szemetet, iszapot, papírt, törmeléket, tűz- és robbanásveszélyes anyagot) a csapadékvíz-elvezető árokba bármilyen módon elhelyezni tilos.

Azért, hogy a város tiszta, rendezett legyen, az önkormányzat kénytelen – egyelőre térítés nélkül – a lakosok helyett is elvégezni a rendelet szerinti lakossági feladatokat is.

Amennyiben ezeket a lakossági feladatokat mindenki maradéktalanul elvégezné – hiszen vannak sokan olyanok is akik elvégzik – az önkormányzat sokkal hatékonyabban tudná végezni a közterületek karbantartását, zöld felület gondozását.

Felhívom a lakosság figyelmét, hogy a fenti rendelkezéseknek folyamatosan tegyenek eleget!

Aszód, 2018. 05. 31.

Sztán István
polgármester

Várja Önt az Idősek Klubja

Aszódon 1974-től működik idősek klubja a Petőfi utcában. 1989-ben megnyitottuk lakossági kezdeményezésre a Falujárók úti Idősek Klubját ahol a lakótelep időseinek is lehetősége nyílt a társas kapcsolatokra kellemes időtöltésre. 2012ben egy Középuniós pályázat révén pedig a meglévő klubok megújulhattak és Hévízgyörkön egy újépítésű klubbot is felavathattunk.

A klubok szolgáltatásai:
• Az intézmény háromszori étkezést biztosít, amit jövedelemtől függően kedvezményes áron vehetnek igénybe.
•Mosásra és tisztálkodásra lehetőséget nyújtunk, mozgáskorlátozott klubtagjaink részére is.
•Segítséget nyújtunk az ügyeik intézésében mind a gondozónők mind a családsegítő szolgálat által, ha szükséges Jogi tanácsadásra is lehetőség van.
•Fontosnak tartjuk a lelki gondozást a problémáik megbeszélését, az állapotuk elfogadását. A pszichológus is segítséget nyújt, ha szükségét érzi a klubtag.
•Rendszeresen szervezünk szűrővizsgálatokat, influenza elleni védőoltást megkaphatják nálunk is. Rendszeres vérnyomás és vércukorméréssel, valamint egészségnevelő előadásokkal segítjük az egészségük megtartását, betegségük karbantartását, állapotuk romlásának megelőzését.
•A legfontosabb, hogy jó kedéllyel teljenek a napjaik. Minden ünnepet, névnapot, születésnapot megünneplünk, sokszor hallgatunk zenét, éneklünk közösen. Kártyázásra, tévézésre, társasjátékozásra, kézműves foglalkozásra is van lehetőség.
•Igyekszünk a városi rendezvényeken is tevékenyen részt venni, nyugdíjasainkat a közös programokba bevonni.

Aki nehezen mozog, annak lehetősége van a térítésmentes szállítás igénylésére. Rendelkezünk egy 9 személyes busszal, ami kapaszkodókkal és külön lépcsővel van ellátva így a felszállás is könnyebbé válik.

•Az elfoglalt, dolgozó családtagok, biztonságban tudhatják az idős szülőt, hozzátartozót. Nem kell attól tartaniuk, hogy otthon elesik, rosszul lesz, hiszen nálunk a napközbeni felügyeletük biztosítva van.

Szeretettel várjuk jelentkezését az idősek klubjába, ahol közösségben, örömteli módon tudják eltölteni szabadidejüket.

Ha felkeltette érdeklődését ez a pár soros bemutató, jöjjön el, tekintse meg a mindennapjainkat, beszélgessen a klubtagokkal, gondozónőkkel, vezetővel személyesen.

Varga Jánosné
intézményvezető

Tájékoztató a Bursa Hungarica pályázatok eredményéről

A 2019. évi fordulóra összesen 5 fő nyújtott be pályázatot Az érvényes pályázatot benyújtók száma: 5 fő.

Aszód  Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Művelődési, Ifjúsági, Oktatási és Sport Bizottsága a 2018. december 10.  napján tartott ülésén  4 főt részesített támogatásban, 1 fő támogatási kérelmét elutasította, mert a becsatolt dokumentumok alapján nem érte  a 126/2017. (IX.21.) Kt. határozatban meghatározott  pontszámot.

A 4 fő támogatott pályázó részére 4 000 Ft/fő ösztöndíj került megállapításra egy hónapra.

Bursa Hungarica ösztöndíjpályázat 2019. évi támogatások adatai
“A” pályázók száma 5 fő
“B” pályázók száma 0 fő
Támogatottak száma “A” pályázat 4 fő
Nem támogatottak száma “A” pályázat 1 fő
Támogatás mértéke 4000 Ft/fő/hó
Összes támogatás összege 160 000 Ft

Eredményes tanulást kívánunk felsőfokú tanulmányaikkal összefüggésben.

A NAV internetes oldalán nyújt segítséget a biztonságos internetes vásárláshoz

A biztonságos internetes vásárláshoz nyújt segítséget a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapjának új információs felülete, amelyen egyebek mellett a külföldről rendelt áruk esetében fizetendő vámokról és egyéb közterhekről tájékozódhatnak a vásárlók. :

Az adóhivatal tapasztalatai szerint egyre népszerűbb az internetes vásárlás, és folyamatosan nő az Európai Unión kívülről szállított küldemények száma is. Annak érdekében, hogy a megrendelt termékek gyorsan és biztosan célba érjenek, elengedhetetlen a pontos adminisztráció, ebben segít a NAV honlapjának új információs felülete, amely a https://www.nav.gov.hu/nav/internetes_vasarlas   linken érhető el. :

Példaként említették, hogy a honlapon olvasható információk segítségével a vásárló még a termék rendelése előtt ki tudja számolni, milyen költségekkel jár az Európai Unión kívüli országokból érkező árucikkek internetes vásárlása – írták. :

Arra is felhívták a figyelmet, hogy mielőtt valaki leadja internetes rendelését, fontos tájékozódnia az adó- és vámjogszabályokról. Alapvető információ, hogy az árut az Európai Unió területéről vagy unión kívüli országból szállítják-e. Gyakran ugyanis az Európai Unió valamely tagállamából rendelt áru gyártási, raktározási helye az unión kívüli ország, ezért amikor beérkezik az EU-ba a termék, azt vámkezeltetni kell. Ez vám- és adófizetési kötelezettséggel, valamint a postai szolgáltató adminisztrációs díjával járhat. A postaforgalomban érkező küldeményeket a Magyar Posta Zrt. kezeli – tették hozzá. :

MTI

 

Falugazdász fogadó órák

A falugazdász elérhetőségét és fogadó óráit a csatolt dokumentumban tekinthetik meg.
Falugazdász fogadó órák

Maczó Tamás  falugazdász
Gödöllői körzetközpont
2100 Gödöllő, Szabadság tér 1.
Mobil: +36 30  418 3789
E-mail:  maczo.tamas [kukac]nak.hu
Web: www.nak.hu

 

Tájékoztató az őszi, téli és tavaszi szünidei gyermekétkeztetésről  a 2018/2019 tanévre

Tájékoztatás honlapra
Szülői Nyilatkozat szünidei étkezés