Kezdőlap

Koronavírus Info

A JÁRVÁNYVESZÉLY ENYHÍTÉSÉHEZ KAPCSOLÓDÓ HELYI RENDELETEK

Aszód város polgármesterének 7/2020 (V.2.) önkormányzati rendelete a járványveszély enyhítéséhez egészségügyi maszk kötelező viseléséről

Aszód város polgármesterének 8/2020 (V.4.) önkormányzati rendelete az Aszód városban működő Kondoros téri piac látogatásának eltérő szabályairól

‼️LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÁS A SZAKRENDELÉSEK ÚJRA INDULÁSÁRÓL‼️

Ezúton értesítjük a t. Lakosságot, hogy 2020. május 05-től a járóbeteg szakellátások fokozatosan újra indulnak. Az újra indított szakellátások a lenti táblázat szerint működnek. A rendeléssel megegyező napon a rendelés végét követően vagy a rendelés utolsó óráiban lehetőség van telefonon konzultálni a szakorvosokkal. A konzultációs telefonszámokat a lenti táblázat tartalmazza. Abban az esetben, ha a telefonos konzultáció során az orvos úgy ítéli meg, hogy a személyes konzultáció is szükséges, a konzultáció során időpontot fog adni. Az újraindított előjegyzések esetében feltétel, hogy az időpont kérésekor a beteg (amennyiben a rendelés beutaló köteles) érvényes beutalóval rendelkezzen!

Az újra indított szakellátások esetében kérjük, hogy Önök is fokozottan ügyeljenek a higiénés előírások és az alábbiak betartására:

– Kérjük, hogy minden alkalommal maszkban érkezzen!
– Kérjük, hogy a kapott előjegyzési időpont előtt 5 perccel érkezzenek!

A kórház épületében működő gasztroenterológiai, a radiológiai, a kardiológiai, a műtéti aneszteziológiai szakrendelésekre és a nőgyógyászati UH vizsgálatra érkező betegeink a Járóbeteg Rehabilitációs Központ bejáratánál várakozhatnak és kerülnek beengedésre az előjegyzési időpont előtt pár perccel, melyet pre-triage (hőmérőzés, kézfertőtlenítés, kikérdezés) előz meg.

A szakrendelőbe való bejutás az eddigieknek megfelelően pre-tirage-t követően lehetséges.

A mentőbejárón a továbbiakban kizárólag a sürgős panaszokkal jelentkezők és a mentővel érkező esetek juthatnak be a kórházba.

A Balassi Bálint úti porta a gyalogos forgalom részére 2020.05.05-től megnyitásra kerül.

A rendelések részletes tájékoztatóját itt találja.

ÚJRA INDUL A FOGÁSZATI RENDELÉS

A rendelések fokozatosan indulnak újra az aszódi szakrendelőben, a fogászati rendelés is ehhez igazodik.

A délutáni rendelések egyelőre nem indulnak újra, a jövő héten (május 11-17) felváltva rendel  Dr. Szűcs Zsófia Eszter és  Dr. Sana Yousef Farhat doktornő, és a következő beosztásban látják el a betegeket (igazodva a korábban is megszokott délelőtti rendelések felosztásához):

  • Hétfő, csütörtök 8:00-12:00 Dr. Szűcs Zsófia Eszter
  • Kedd, szerda 8:00-12:00 Dr. Sana Yousef Farhat
  • Péntek 8:00-12:00 (Páros hét) Dr. Sana Yousef Farhat 

Ha a szakrendelő nyitva tartása hosszabbodik, valamint több más szakrendelés is újraindul, akkor a május 18-ai héttől szeretnék  visszaállítani a korábban megszokott délelőtti-délutáni rendelési időket, és az előjegyzést, azzal együtt, hogy a vírus átvitel szempontjából alacsony kockázatú beavatkozásokkal kezdik meg az újraindulást, folyamatosan és fokozatosan bővítve az ellátások körét.

A szűrővizsgálatok csak június 1-jével indulhatnak újra. 

A betegeket telefonon tájékoztatják, illetve kötelező a pre-triage.  A rendeletek értelmében továbbra is elsőbbséget élveznek a sürgősségi beavatkozások, ezt követik a megkezdett/krónikus folyamatok folytatása, kezelése, majd az új betegek fogadása.

A rendeletek szigorú higiénés protokollt, kötelező szellőztetési időket írnak elő. A váróban nem tartózkodhat egyszerre kettőnél több páciens (aki fogászati rendelésre várakozik), a várakozást minimalizálni kell, és KIZÁRÓLAG előzetesen telefonon egyeztetett időpontban lehet megjelenni. A pácienseknek maszkban kell érkezni.

Mindenkitől türelmet kérnek, az előjegyzés ugyanis nem folytatódhat úgy, mint az eddigiekben. A rendeletek és eljárásrendek is legfeljebb 4 beteg fogadását engedik óránként, köztük 15 perces szellőztetési időkkel Ez azt jelenti, ha bármi kezelést is végeznek, akkor életszerűen maximum 2 beteggel tudnak egy óra alatt foglalkozni (triázs, kérdőív, érzéstelenítés, zsibbadási idő, az ellátás maga, takarítás, fertőtlenítés, szellőztetés…).

Dr. Szűcs Zsófia Eszter                                                                     Dr. Sana Yousef Farhat

MIT TEHET, HA MUNKANÉLKÜLIVÉ VÁLT?

A Pest Megyei Kormányhivatal járási hivatalai foglalkoztatási feladatokat ellátó osztályainál a személyes ügyfélszolgálat korlátozásra került további rendelkezésig, az Ön és az ügyintézők egészségének, biztonságának megóvása érdekében.

Az álláskeresőként való nyilvántartásba vételéhez és álláskeresési ellátás iránti kérelem benyújtásához szükséges nyomtatványokat benyújthatja

I. Ügyfélkapun keresztül a kitöltött és aláírt dokumentumokat:

– nyilvántartásba vételi kérelem

– álláskeresési ellátás iránti kérelem

– közvetítői kérdőív

a szükséges mellékletekkel (munkáltatói igazolások) együtt scannelve/ olvashatóan fotózva, e-papíron keresztül, küldje meg hivatalunknak a www.epapir.gov.hu alkalmazás segítségével. (Elfelejtett ügyfélkapu azonosító esetén, a 1818 telefonszámon kérhet segítséget).

Az epapir.gov.hu oldalon az ügyfélkapus azonosítását követően a következőképpen kell eljárnia:

Témacsoport: Kormányhivatali ügyek

Ügytípus: Foglalkoztatási támogatások, közfoglalkoztatás és egyéb állami foglalkoztatási feladatok

Címzett: Gödöllői Járási Hivatal

Levél tárgya: álláskeresési kérelmek

Tovább a csatolmányokhoz: ide kérjük, mellékelje az összes fentiekben részletezett kitöltött és aláírt dokumentumokat.

Aláírás helyett a tallózás mező alatt található hitelesítés funkcióval tudja a feltöltésre került dokumentumokat hitelesíteni. Csak aláírt, vagy AVDH hitelesítéssel ellátott dokumentumokat tudunk elfogadni. Kérjük a dokumentumokat egyben scannelje be, ne laponként.

Bővebb tájékoztatók itt elérhetők.

II. Amennyiben a mellékelt dokumentumokat papír alapon kéri személyesen (2100 Gödöllő, Szilhát u. 53.) ügyfélfogadási időben H 8:00-15:00, K 8:00-15:00, SZ 8:00-15:00, CS -, P 8:00-12:00

Ha kimerítette az álláskeresési ellátást

Aktív korúak ellátását igényelhet az Aszódi Járási Hivatal Hatósági Osztályától

http://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/100/JEGYZ01103

Tel: 28/500-086

Aszód Város Önkormányzatától igényelheti az alábbi ellátásokat:

Közlekedési támogatás munkába álláshoz

Létfenntartási támogatás

Lakásfenntartási támogatás

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény

Gyermekétkeztetési kedvezmény

A kitöltött kérelem nyomtatványok benyújthatók (a kihelyezett gyűjtődobozba elhelyezhetők)

Aszódi Polgármesteri Hivatal

Hatósági és Titkársági Osztály

2170 Aszód, Szabadság tér 9.

28/500-691

ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÁS

Tisztelt Aszódiak!

Ezen az oldalon a hírek oldalon kívül folyamatosan adunk tájékoztatást a koronavírus járvány során hozott intézkedésekről. Kérjük kísérjék figyelemmel a a kormány erre a célra létrehozott oldalán megjelenő hivatalos információkat.

Helyi vonatkozásban a    info.koronavírus@aszod.hu e-mail címen és a +36-30-963-5303-as telefon számon fogadja az önkormányzat a bejelentéseket, kéréseket, aktuális közleményeinket megtalálják a    Aszód város honlapján és Aszód Város facebook oldalán.

Erre a linkre kattintva elérhető a Nemzeti Népegészségügyi Központ Járványügyi és Infekciókontroll Főosztályának tájékoztatása és hírei a koronavírus okozta járványról.

Ezen kívül a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) ingyenesen hívható zöldszámokat hozott létre a koronavírussal kapcsolatos lakossági megkeresések gyors és szakszerű megválaszolása érdekében.

06-80-277-455
06-80-277-456

A lakossági információs vonalak  a hét minden napján 24 órában elérhetők.

LEZÁRJÁK A HATVANI KÓRHÁZ BALASSI BÁLINT UTCAI PORTÁJÁT

Ahogyan az bizonyára Önök előtt is ismeretes, a járványügyi helyzet fokozódásának okán különböző óv-, illetve megelőző intézkedések megtételére kényszerültünk kezelt betegeink, a lakosság, valamint saját magunk védelmében.

Ezen intézkedések következő elemeként – az átmenő forgalom lehetséges minimalizálásának érdekében – 2020.04.09-én 15.00. órakor lezárásra kerül a Balassi Bálint úti porta mind a gyalogos-, mind a gépjárműforgalom tekintetében.

Fenti naptól kezdődően az intézményünkbe érkezők a Bástya utcai portát, valamint az ott kialakított parkolót használhatják, mely az új szabályozás értelmében díjmentesen áll a kórházba érkező betegek és hozzátartozók rendelkezésére.

Ez alól az OMSZ és betegszállítás munkatársai, a háziorvosi praxisok vizsgálati anyagot beszállító kollégái, a mozgásukban korlátozott személyek, a behajtási engedéllyel rendelkező kórházi dolgozók, illetve szállítóink képeznek kivételt, akik fenti dátumtól kezdődően – átmeneti időre – használhatják a Bástya utcai portát a gépjárművel történő behajtás céljából.

Mindezzel párhuzamosan folyamatban van egy u.n. elkülönített közlekedőút kialakítása a Balassi Bálint úti porta felől, mely csak és kizárólag a BETEGEK számára gyalogos forgalom céljára használható!

Ezzel biztosítani kívánjuk betegeink számára a Rendelőintézetben lévő ellátásokra, valamint a fényforgalmas gyógyszertárba való akadálymentes eljutást.

Tisztelettel

dr. Stankovics Éva
főigazgató

A DAKÖV KFT. TÁJÉKOZTATÓJA AZ ÉVES LEOLVASÁSRÓL

<div
Tisztelt Felhasználónk!

Tájékoztatjuk, hogy a DAKÖV Dabas és Környéke Vízügyi Kft. tekintettel a kialakult járványügyi vészhelyzetre – az Önök és munkavállalóink védelme érdekében- a személyes vízmérő leolvasást ideiglenesen szünetelteti, így az Ön felhasználási helyén az évi egyszeri leolvasást – biztonsági okokból- nem tudjuk elvégezni. Az éves egyszeri leolvasást elhalasztjuk.

Kérjük, hogy amennyiben lehetősége van rá, regisztráljon honlapunkon (wwvv.dakov.hu) az e-ügyfélszolgálatra, ahol a diktálási időszakban aktuális mérőállást kényelmesen beküldheti. Regisztrációt követően megtekintheti folyószámláját és lehetőség van a számla kiegyenlítésére is. Amennyiben kéri, a rendszer tájékoztatja a diktálási időszakról is. Amennyiben nincs lehetősége a honlapot használni, akkor telefonos mérőállás bejelentő rendszerünkön (06 21 222 8081) jelentheti be vízmérő állását az aktuális hónapban 20-25-ig.

Együttműködésüket köszönjük!
DAKÖV Kft. ügyfélszolgálat

FIZETÉSI MORATÓRIUMMAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS

A Kormány 47/2020. (III. 18.) Korm. rendelete alapján fizetési haladék (fizetési moratórium) lép életbe.

  • a fizetési moratóriumot a 2020. március 18. napján huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított következő kölcsönökre, hitelekre kell alkalmazni:
  • ebbe a körbe tartoznak: lakáshitelek, szabad felhasználású jelzáloghitelek, babaváró hitelek, személyi kölcsönök, folyószámla hitelkeretek, hitelkártyák, pénzügyi lízingszerződések, kis és középvállalkozóknak nyújtott piaci és államilag támogatott hitelek
  • a fizetési moratórium alatt tőke, kamat, díjfizetési kötelezettsége nincs az ügyfélnek, ezek megfizetése elhalasztásra kerül a moratórium utáni időszakra
  • a fizetési moratórium alatt meg nem fizetett tőke, kamat, díjtételeket a moratóriumot követően kell megfizetni, a moratórium alatt keletkező hiteldíjakkal egyetemben, melynek hatására a moratóriumot követő időszak havi törlesztőrészletei emelkedhetnek a moratórium előtti törlesztőrészlethez képest
  • a fizetési moratórium időszaka: 2020.március 19-től 2020. december 31-ig tart
  • a fizetési moratórium lejárata után a hitel eredeti futamideje a moratórium időszakával automatikusan meghosszabbodik
  • a fizetési moratórium önműködően életbe lép 2020. március 19-én, aki nem kíván részt venni a moratóriumban, annak ezt külön kell kérnie a banktól
  • a bejelentés megtételére az alábbi csatornákat javasoljuk:
  • ügyfélazonosítást követően a K&H Távbank a 06 (1/20/30/70) 335-3355-ös telefonszámon
  • a K&H e-bank e-posta felületét
  • a K&H mobilbankot
  • amennyiben rendszereik átállásának ideje alatt valamelyik kedves ügyfelünktől beszedésre kerültek a fenti összegek, azt pénzintézetünk természetesen visszautalja
  • Ügyfeleink a fizetési moratóriummal kapcsolatban, az K&H Távbankon a
    06 (1/20/30/70) 335-3355-ös telefonszámon érdeklődhetnek.
                                                                                                                     K&H Bank Zrt.

AZ IDŐS EMBEREK VÉDELMÉBEN

  • Idős embertársainkat fenyegeti leginkább a koronavírus. Aszódon 1113 fő 65 év feletti ember él.
  • Határozottan arra kérjük őket, hogy ne hagyják el otthonukat!
  • Idős társaink jelentős része nehezen kér segítséget. Ezért családtagjaikat, közvetlen szomszédjaikat arra kérjük, keressék meg a hatékony segítség formáit és ajánlják fel segítségüket idős embertársainknak.
  • A városban élő idős polgárainkat arra kérjük, hogy amennyiben nem él környezetükben olyan ismerős, családtag akire számíthatna, jelentkezzenek a titkarsag@aszod.hu  vagy szilvia.ruzsom@aszod.hu e-mail címen, vagy a 06 28 500 691 telefonszámon 8 és 16 óra között.
  • Minden 65 év feletti időskorú személy 2020.03.20-ig személyesen felkeresünk, mely során részletes tájékoztatást kap arról, hogy milyen segítségeket tud biztosítani az önkormányzat.

TÁJÉKOZTATÓK

Tájékoztató a koronavírus terjedésének megelőzése érdekében
Utazási ajánlás
Kérdések és válaszok az új koronavírusról
Élelmiszerek érintettsége a koronavírussal kapcsolatosan
Terjedhet-e a koronavírus ivóvízzel vagy szennyvízzel?
Hazaérkezőkkel kapcsolatos tájékoztatás
A közfürdők és a koronavírus