ADÓ- ÉS ÉRTÉKBIZONYÍTVÁNY
Az adó- és értékbizonyítvány Aszód város közigazgatási területére vonatkozóan tartalmazza az ingatlanok adatait, az érték megállapításánál figyelembe vett tényezőket, valamint az ingatlannak az adott időpontban fennálló forgalmi értékét.
A jegyző külön jogszabály rendelkezése alapján, az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére kiállítja, illetőleg megküldi az adó- és értékbizonyítványt. Ezen külön jogszabályi rendelkezések a következők:
– a bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény. 140. § (1) bekezdés,
– a hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény 26. § (1) bekezdés,
– a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet 153. § (1) bekezdés b) pont, 78. § (1) bekezdés ac) pont;
– a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I. 31.) Korm. rendelet 21/A. § (9) bekezdés b) pont,
– a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény vagyonvizsgálathoz kapcsolódó része.
Vagyis csak a fenti jogalapok esetén állít ki a jegyző adó- és értékbizonyítványt, ha az ügyfél által kért jogcím nem tartozik a fenti jogszabályi keretek közé, nem áll módunkban adó- és értékbizonyítványt kiállítani.
Az ügy kérelemre indul, a kérelem benyújtható papír alapon. A nyomtatvány az adócsoportnál szerezhető be, illetve letölthető innen a honlapról.
A kérelemhez csatolni kell a 3 hónapnál nem régebbi tulajdoni lap másolatot, valamint az ügyre vonatkozó szerződést, illetve az államigazgatási eljárási illeték megfizetéséről szóló bizonylat másolatát is. A bírósági végrehajtással összefüggésben kiadott, úgyszintén a hagyatéki, valamint a gyámhatósági eljáráshoz szükséges adó- és értékbizonyítvány kiállítása illetékmentes, egyéb céljából kiállított adó- és értékbizonyítvány után ingatlanonként 4.000.- Ft. illetéket kell fizetni.
Az illetékről szóló (továbbiakban: Itv.) 1990. évi XCIII. Tv. 101. §-a által szabályozott adó- és értékbizonyítványkiállításához kapcsolódó illetékfizetési kötelezettséget az Itv. 73. §-ának (3) bekezdése alapján az adóhatóság illetékbeszedési számlájára kell befizetni. Az adó-és értékbizonyítvány kiadása ugyanis a jegyző – figyelemmel az (ún. ”hatásköri”) 1991. évi XX. törvény 140.§-a (2) bekezdésének d.) pontjára – adóügyi feladatai és hatáskörébe tartozik.
Az illetéket a kérelem benyújtásával egyidejűleg Aszód Város Önkormányzat Raiffeisen Bank Zrt-nél vezetett 12001008-00113698-00100009 számú Illetékbeszedési számlájára kell megfizetni.
Kapcsolódó jogszabályok
Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény, az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
Ügyintézés
Aszódi Polgármesteri Hivatal
Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály
Adócsoport
Cím | 2170 Aszód, Szabadság tér 9. |
Telefon | +36 28 500-681 |
Fax | +36 28 400-575 |
aszod.titkarsag@aszod.hu |
Ügyfélfogadási idő
Hétfő | 08:00 - 12:00 és 12.30 - 16:00 |
Kedd | Nincs ügyfélfogadás |
Szerda | 08:00 - 12:00 és 12.30 - 16:00 |
Csütörtök | Nincs ügyfélfogadás |
Péntek | 08:00 - 12:00 |