Üdvözöljük Aszód városában!

Szeretettel és tisztelettel köszöntöm Önöket városunk megújult honlapján. Honlapunkat úgy alakítottuk ki, hogy Önök egyaránt hasznos, értékes és könnyen elérhető információhoz jussanak az önkormányzat és intézményei tevékenységéről, városunk társadalmi és kulturális életéről, értékeiről, továbbá segítséget nyújtson mindennapi ügyeik intézésében.

Legfrissebb híreink

Ügyfélfogadás változás

 

Tisztelt Ügyfeleink!

Az Aszódi Polgármesteri Hivatal 

ügyfélfogadási rendje  

2018. augusztus 13. – augusztus 17. között az alábbiak szerint változik:

 

Hétfő 08:00 – 12:00 Délután nincs ügyfélfogadás
Kedd Nincs ügyfélfogadás Nincs ügyfélfogadás
Szerda 08:00 – 12:00 Délután nincs ügyfélfogadás
Csütörtök Nincs ügyfélfogadás Nincs ügyfélfogadás
Péntek 08:00 – 12:00 Délután nincs ügyfélfogadás

 

Megértésüket köszönjük! Aszódi Polgármesteri Hivatal

 

A Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon július 21-től jelentős menetrendi változások vannak

Illusztráció: www.pixabay.com

A Budapest–Hatvan vonalon a gödöllői és a turai állomáson, továbbá a Rákos–Pécel, illetve Tura–Hatvan közötti szakaszon folytatódik a pályafelújítás, július 21-től szeptember 8-ig. A felújítás ezen szakaszában számos vonat módosított menetrend szerint közlekedik. A későbbi munkafázisokhoz igazodva további módosítások is lesznek a felújítás befejezéséig.

  • A miskolci, kassai, nyíregyházi és debreceni InterCity vonatoka Keleti pályaudvarról 5 perccel korábban indulnak, minden óra 25. percében, illetve 15 perccel később, minden óra 45. percében érkeznek a Keletibe.
  • A Keleti pályaudvarról 14:25-kor induló Abaúj, 16:25-kor induló Sajó és 18:25-kor induló Hernád, illetve a Keletibe 16:45-kor érkező Rigó, 17:45-kor érkező Lillafüred, 18:45-kor érkező Kócsag és 19:45-kor érkező Szinva InterCity vonat Hatvan állomáson is megáll.
  • Egyes hatvani elővárosi vonatok nem közlekednek, helyettük az egri és a sátoraljaújhelyi gyors- és sebesvonatok Budapest–Hatvan között minden állomáson és megállóhelyen megállnak.
  • Három gödöllői elővárosi vonat 10 perccel később 13:15-kor, 15:15-kor és 17:15-kor indul a Keleti pályaudvarról. Három gödöllői elővárosi vonat 14:55-kor, 16:55-kor és 18:55-kor érkezik meg a Keleti pályaudvarra. Ezek a vonatok Budapest–Isaszeg között közlekednek, Rákosligeten, Rákoscsaba-Újtelepen és Rákoscsabán nem állnak meg. Helyettük a Rákos–Pécel, illetve az Isaszeg–Gödöllőszakaszon mindkét irányban pótlóbuszokkal lehet utazni. A Rákos–Pécel viszonylatú pótlóbuszokhoz a csatlakozást – Budapest–Rákos viszonylatban – a sülysápi vonatok biztosítják. A többi gödöllői elővárosi vonat ideiglenesen kimarad a menetrendből.
  • A Keleti pályaudvarról Hatvanba 5:05-kor és 6:05-kor induló vonat csak Gödöllő–Hatvan között közlekedik.
  • A Keleti pályaudvarra 6:35-kor és 7:35-kor érkező vonatok Rákoscsaba, Rákoscsaba-Újtelep és Rákosliget megállóhelyeken nem állnak meg. A Keleti pályaudvarról 20:10-kor és 22:10-kor induló Hatvanig közlekedő gyorsított személyvonatok Rákos állomáson is megállnak.
  • Július 27-től augusztus 5-ig, augusztus 13-től 15-ig, és augusztus 28-tól szeptember 4-iga Keleti pályaudvarra 4:20-kor, 4:55-kor és 5:30-kor érkező vonatok csak Aszód–Budapest között közlekednek. Hatvan és Aszód között pótlóbusszal kell utazni.
  • Július 26-tól augusztus 4-ig, augusztus 11-től 15-ig és augusztus 27-től szeptember 7-iga Keleti pályaudvarról Hatvanba 23:50-kor induló személyvonat nem közlekedik, helyette július 27-től augusztus 5-ig, augusztus 12-től 16-ig és augusztus 28-tól szeptember 8-ig Rákos–Hatvan viszonylatban pótlóbuszok szállítják az utasokat. A pótlóbuszokhoz a csatlakozást Budapest-Keleti–Rákos viszonylatban a 23:55-kor induló szolnoki vonat biztosítja.
  • Vasárnapi közlekedési rend szerinti napokon, a Nyíregyházáról induló, a Keletibe 23:00-kor érkező sebesvonat csak Hatvan állomásig közlekedik.
  • A hatvani vonal vágányzári menetrendje miatt a Vác–Balassagyarmat, Aszód–Balassagyarmat, Hatvan–Somoskőújfalu, Hatvan–Szolnok, Füzesabony–Eger, továbbá a Budapest–Újszász–Szolnok vonalakon egyes vonatok módosított menetrend szerint közlekednek.
  • A Szob–Budapest vonalon a Prágából induló Budapest-Keleti pályaudvarra érkező Metropol EuroNight 8:35 helyett 8:30-kor érkezik.

A vasúttársaság azt tanácsolja utasainak, hogy kísérjék figyelemmel az állomásokon elhelyezett hirdetményeket, útbaigazító táblákat, térképeket, valamint a hangos utastájékoztatót. A módosított menetrend a MÁV-csoport (www.mavcsoport.hu) honlapján, a vágányzári hírek között érhető el. Az utasok tájékozódhatnak a Vonatinfó alkalmazásban és a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatánál is a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon. Telekom-hálózatból hívhatják a +36 (30) 499 4999-es, Telenor-hálózatból a +36 (20) 499 4999-es, Vodafone-hálózatból a +36 (70) 499 4999-es számot.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság – MÁVINFORM

modositasok_a_hatvani_vonalon1
modositasok_a_hatvani_vonalon2
modositasok_a_hatvani_vonalon3
terkepes_hirdetmeny1
terkepes_hirdetmeny2

Hívja és várja Önt a Kistérségi Gondozási Központ Idősek Klubja három helyszínen

Illusztráció: www.pixabay.com

2170 Aszód, Petőfi S. utca 13 Tel: 06/28-400-103
2170 Aszód, Falujárók útja 5. Tel: 06/30-816-04-45
2192 Hévízgyörk, Kossuth L. utca 22. Tel: 06/30-220-28-91

Klubjaink családias hangulatúak, lehetőség van tévénézésre, újság- és könyv olvasására, rejtvényfejtésre, pihenőszobánkban lazításra, tisztálkodása, saját ruhaneműk mosására.

Gondozónőink odafigyeléssel fordulnak a klubtagok felé, személyes beszélgetések alkalmával is segítik életüket.

Heti rendszerességgel bevásárló-járatot biztosítunk az intézmény kisbuszával.

Felszerelt ebédlőnkben napi háromszori étkezés vehető igénybe, tízórai, meleg ebéd és uzsonna formájában.

Klubunk naponta hétfőtől péntekig, 8-16 óra között tart nyitva.

Rendelkezünk kisbusszal, amely saját sofőrrel szállítja be az időseket hozzánk.

Mindhárom klubunk épülete akadálymentesített, mozgáskorlátozottakat is szívesen látunk.

Hogy miért érdemes az Idősek Klubjába járni?
– barátokat, ismerősöket találni, egy jó közösség tagjává válni
– testi- és szellemi frissességét megőrizni: torna, tánc, társasjáték, kártyázás,

kézműves foglalkozások keretében
– hasznos ismereteket szerezni cukorbetegség, magas vérnyomás, tematikus napok témakörökben

– kulturális- és szabadidős programokon részt venni, kirándulásokra járni
– szűrővizsgálatokon és egészségügyi előadásokon részt venni
– ünnepi megemlékezéseket tartani: egyházi- és állami ünnepeket, születésnapokat, névnapokat megünnepelni
– jogi és egyéb ügyintézésben segítséget kapni

Várunk minden érdeklődőt személyesen látogasson meg minket nyílt napokon vagy szívesen aduk felvilágosítást személyesen és telefonon egyaránt.

Jöjjön,várjuk szeretettel! Kistérségi Gondozási Központ

2/2018. számú Országos Főállatorvosi határozat – afrikai sertéspestis

Illusztráció: www.pixabay.com

Megjelent az Országos Főállatorvos 2/2018. számú határozata, mellyel az 1/2018. számú OF határozat visszavonásra kerül, és új intézkedések lettek elrendelve.
Fentiekre tekintettel a PE-07/ÉÁ01/00353-4/2018. ügyirat számú tájékoztatásom hatályát veszti.
Az Aszódi és Gödöllői Járások területe (vadászterületek szerint) jelenleg a magas és közepes kockázatú területek közé került besorolásra.

Magas kockázatú terület:

Aszód, Bag, Domony, Galgahévíz, Galgamácsa, Gödöllő, Hévízgyörk, Iklad, Isaszeg, Kartal, Túra, Valkó, Vácegres, Vácszentlászló, Verseg, Zsámbok

Részben közepes és részben magas kockázatú terület (továbbiakban: vegyes):

Dány, Erdőkertes, Kerepes, Mogyoród, Pécel, Szada, Veresegyház
Közepes kockázatú terület:
Csömör, Kistarcsa, Nagytarcsa

Tekintettel arra, hogy a vegyes kockázatú településeknél az egyes sertéstartók terület szerinti osztályozása nem mindig lehetséges, így a vegyes kockázatú területbe tartozó településeknél Pest Megyei Kormányhivatal Gödöllői Járási Hivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztálya magas kockázatú területre vonatkozó előírásoknak megfelelően fog eljárni.

A részletekről ezen a linken tájékozódhat.

Tájékoztató a gazdálkodó szervezetek adóigazgatási eljárási elektronikus ügyintézési kötelezettségéről

Illusztráció: 35/2008. (XII. 31.) PM rendelet 18. melléklet

Felhívjuk a tisztelt adófizetőink figyelmét, hogy 2018. január 1-jét követően a gazdasági társaságok, az egyéni cégek és az egyéni vállalkozók kizárólag elektronikus úton indíthatnak adóigazgatási eljárást!

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: E-ügyintézési tv.) az elektronikus ügyintézést biztosító szerv és az ügyfél elektronikus kapcsolatának általános szabályait, továbbá az elektronikus ügyintézést biztosító, valamint egyéb szervek informatikai együttműködésével kapcsolatos rendelkezéseit tartalmazza.

Az E-ügyintézési tv. 1.§ 17. b) pontja alapján a helyi önkormányzat és a polgármesteri hivatal elektronikus ügyintézést biztosító szerv, amely 2018. január 1. napjától köteles az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv-ben meghatározottak szerint biztosítani.

Az E-ügyintézési tv. 9.§ (1) bek. a) és b) pontja alapján 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője.

Amennyiben meghatalmazottként más adózó nevében iparűzési adóbevallást kíván elektronikus úton beadni, meghatalmazás szükséges.

Az elektronikus ügyintézésre kötelezettektől papír alapon tehát nem áll módunkban ügyindító dokumentumot befogadni, így a postai úton benyújtott bevallás az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője esetében nem alkalmas adóigazgatási eljárás megindítására.

Aszód Város Önkormányzata számos ügytípusban az ASP rendszer részét képező Elektronikus ügyintézési Portálon (az alábbi linken elérhető: https://ohp-20.asp.lgov.hu) közzétett elektronikus űrlapok útján, valamint egyéb esetben e-Papír szolgáltatás útján biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. A szolgáltatásokat kizárólag Ügyfélkapu regisztrációval rendelkező adózók vezetik igénybe. Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás.

A Portálra való belépéskor szükséges kiválasztani a kívánt azonosítási módot (ügyfélkapu), majd az adatok megadása után az ÁSZF (Általános Szolgáltatási Feltételek) elfogadását követően van lehetősége az azonosítást igénylő ASP szolgáltatások érdemi igénybevételére. Ezt követően választható ki, hogy melyik településsel kapcsolatban kívánja majd a szolgáltatást igénybe venni.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a hatályos helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 42/D. § (1) bekezdése szerint az adózó állandó jellegű helyi iparűzési adóról szóló adóbevallási kötelezettségét – ideértve a benyújtott adóbevallás kijavítását és az önellenőrzéssel való helyesbítést – a PM rendelet szerinti bevallási nyomtatványon az állami adóhatóságon keresztül, elektronikus úton, az általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK) program használatával is teljesítheti. A (2) bekezdés alapján az állami adóhatóság a hozzá beérkezett, (1) bekezdés szerinti adóbevallást – az adóbevallás-benyújtásra kötelezett azonosítását követően, tartalmi vizsgálat nélkül, a befogadó nyugta kiadása mellett – az adóalany által a bevallási nyomtatványon megjelölt székhely, telephely(ek) szerinti önkormányzati adóhatóság részére haladéktalanul, elektronikus úton megküldi.

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy természetes személy ügyfelek részére az E-ügyintézési tv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban lehetőséget biztosít számukra is.

Aszód Város Önkormányzati Adóhatósága

Sajtóközlemény a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01122 számú pályázatról

2018. június 15.

SAJTÓKÖZLEMÉNY

ASZÓD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA A KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01122 SZÁMÚ PÁLYÁZAT KERETÉBEN CSATLAKOZIK AZ ASP KÖZPONTHOZ

Aszód Város Önkormányzata a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében meghirdetett „Csatlakozási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez” című KÖFOP-1.2.1.-VEKOP-16 kódszámú pályázati felhívás keretében 7.000.000 Ft összegű vissza nem térítendő támogatást nyert. A támogatás intenzitása 100%. A projekt az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásában valósul meg.

A KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01122 azonosítószámú „Aszód Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása” projekt támogatja a 257/2016 (VIII.31.) ASP Kormányrendeletben foglalt kötelezettségek végrehajtását az önkormányzat számára.

A projekt célja az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozás megvalósításával. A projekt végrehajtása során a közigazgatás adminisztratív terheinek csökkentése és a minőségi színvonal emelése érdekében megtörténik az informatikai rendszer fejlesztése és az elektronikus ügyintézés kiépítése.

A projekt keretében az alábbi önkormányzati ASP rendszer szakrendszereihez történik meg a csatlakozás: iratkezelő rendszer, gazdálkodási rendszer, ingatlanvagyon-kataszter rendszer, önkormányzati adó rendszer, ipar-és kereskedelmi rendszer, hagyatéki leltár rendszer. Az elnyert támogatás az ASP rendszer működtetéséhez szükséges eszközök beszerzésére, a munkatársak képzésen való részvételére és egyéb szakmai tevékenységek megvalósításához kapcsolódó szolgáltatások költségeire használható fel. A szakmai tevékenységek keretén belül megtörténik az önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja, működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása, tesztelés, élesítés.

A projekt azonosító száma: KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-01122

A projekt megvalósításának befejezése: 2018.06.30.

Sztán István
polgármester

Letölthető dokumentum

Megszaporodtak a gázvezeték szakítások a megyében

Fotó: PMKI Cegléd HTP

Az elmúlt hetekben több esetben is riasztották a megyei tűzoltókat gázvezeték szakítás miatt. Csak ebben az évben a Pest Megyei Katasztrófavédelem Igazgatóság tűzoltó egységeinek tizenöt esetnél kellett beavatkozniuk gázvezeték sérüléséből adódó káreseményeknél.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ilyen káresetek döntő többsége emberi mulasztásra vezethető vissza, például a földmunkát végzők nem kellő körültekintéssel járnak el. Leggyakrabban tehát géppel, illetve kézzel történő munkavégzés során sérül a gázvezeték, gyakori, hogy fűnyíróval vágják el a kiálló földgázcsonkot. Az ilyen balesetek mögött az előírások be nem tartása áll, hiszen a földmunkát végző cég vagy személy sokszor nem szerzi be a területre vonatkozó közműtérképet.

Az ilyen hibák, mulasztások komoly következményekkel járhatnak, hiszen a sérült vezetékből kiáramló gáz rendkívül gyúlékony, robbanásveszélyes, gyakran szükség van a környéken élők kitelepítésére. Átlagosan 15-20 embernek kell ilyen eseteknél elhagynia otthonát, a beavatkozás 10-15 tűzoltót és három gépjárművet igényel, vagyis a gázvezeték-sérülés miatt keletkező károk felszámolása akár 100 ezer forintos plusz kiadást is jelenthet a riasztott tűzoltóság számára.

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy indokolt esetben a tűzoltó-parancsnokság köteles feljelentést tenni a rendőrségen, a károkozás szankciója súlyosabb esetben több évig terjedő szabadságvesztés is lehet.

A káresetek megelőzhetőek azzal, ha a gázcsonk közelében körültekintőbb munkavégzés (pl. fűnyírás) zajlik, illetve azzal, ha a földmunkálatok (pl. ásás) megkezdése előtt mindenki beszerzi az adott területre vonatkozó közműtérképet, illetve egyeztet a területileg illetékes földgázszolgáltatóval. A műanyag gázvezetéket kézi szerszámmal is könnyű megsérteni, így minden esetben fokozott figyelemmel kell eljárni, hiszen a gázvezeték egyméteres körzetében csak kézi szerszámokkal szabad dolgozni.

Pest MKI Gödöllő Katasztrófavédelmi Kirendeltség Katasztrófavédelmi Hatósági osztály

Megjelent az online számlázás végrehajtási szabályait tartalmazó rendeletmódosítás

A NAV tájékoztatja az ügyfeleit, hogy 2018. július 1-jétől változik az áfa- és eva-alanyok számlákra vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettsége.

A befogadott számlákról teljesítendő adatszolgáltatás

Az adóértékhatár 2018. július 1-jével 100 000 forintra csökken. Az adatszolgáltatást a befogadott számlákról továbbra is az adóbevallásban kell teljesíteni.

A kiállított, illetve kibocsátott számlákról teljesítendő adatszolgáltatás

2018. július 1-jétől kötelező adatot szolgáltatni azokról a számlákról, amelyeket belföldi áfa-alany partner részére állítanak, illetve bocsátanak ki és 100 000 forint vagy annál nagyobb összegű áfát tartalmaznak. A kötelezettség kiterjed az ilyen számlát módosító, érvénytelenítő számlára is, továbbá az olyan módosító számlára, amellyel az áthárított áfa minimum 100 000 forintra nő. Saját döntése alapján adatot szolgáltathat a 100 000 forintnál kevesebb áfát tartalmazó – belföldi adóalanynak címzett – számláiról is. A számla azon adatairól kötelező adatot szolgáltatni, amelyeket a számlán, számlával egy tekintet alá eső okiraton (vagyis a módosító, érvénytelenítő számlán) az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény alapján kötelező szerepeltetni. Emellett a bizonylat további adatait is megadhatja.

Hogyan teljesíthető a kiállított számlákról az adatszolgáltatás?

Regisztráció a NAV által erre a célra biztosított elektronikus felületen:
A 2018. július 1-jétől induló Online Számla rendszerben az adatszolgáltatáshoz regisztrációra van szükség, amire várhatóan 2018. június második felétől nyílik lehetőség. Az elektronikus felület az adóalany egyedi azonosítását követően használható. A regisztrációt a számlakibocsátásra kötelezett adóalany nevében törvényes képviselője vagy az adóigazgatási rendtartásról szóló törvény szerinti állandó meghatalmazottja teljesítheti.

Amennyiben a vállalkozás számlázó programot használ:
A számlázó programmal kiállított számláról, módosító, érvénytelenítő számláról a számlázó programnak a bizonylat kiállításakor azonnal, gép-gép kapcsolat (interfész) útján automatikusan, nyilvános interneten keresztül XML formátumban kell továbbítania az adatokat a NAV rendszerébe. Az adatszolgáltatást a számla kibocsátására alkalmas számítástechnikai programnak, programfunkciónak, programmodulnak kell teljesítenie, így azoknak az adóalanyoknak, akik ilyen funkcióval rendelkező számlázó programmal rendelkeznek a regisztráción túl, lényegében további teendőjük nincs.

Amennyiben a vállalkozás kézi számlákat (is) használ:
A nyomdai úton előállított nyomtatvány használatával kibocsátott számla adatait a NAV által erre a célra biztosított elektronikus felületen kell rögzíteni. 500 000 forint vagy azt meghaladó összegű áthárított adó esetén a kibocsátást követő napon. Egyéb esetben a kibocsátást követő 5 napon belül.

A módosult szabályok megismerését és alkalmazását a NAV Online Számla felületén (https://nav.gov.hu/nav/onlineszamla) közzétett információkkal és fokozatosan bővülő tesztelési lehetőséggel segítik.

Kérjük, kísérje figyelemmel a megjelenő információkat az adatszolgáltatási kötelezettség jogszabályszerű teljesítése érdekében!

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Tájékoztatás a bejelentett letelepedési hely körüli röpkörzetben található, neonikotinoid típusú csávázószerrel kezelt növényzetről

Illusztráció: www.pixabay.com

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) szükséghelyzeti engedélyeket adott ki a Cruiser OSR 322 FS, Cruiser 350 FS, Poncho 600 FS, Ellado, Nuprid 600 FS Red rovarölő csávázószerekre repce, kukorica és napraforgó vetőmag csávázására és vetésére. A kiadott szükséghelyzeti engedélyek az idei szezonban az említett kultúrák jelentős területi hányadát érintik.

Az említett készítményekkel történő csávázás a jelenlegi tudományos eredmények ismeretében nem jelent elfogadhatatlan kockázatot a méhek számára, ha a méhcsaládok kedvező egészségügyi állapotban vannak és a kezelt kultúráknál a méhek röpkörzetén belül folyó növényvédelmi tevékenység során a kezelések az engedélyokiratokban foglalt utasítások szigorú betartása szerint valósulnak meg.

Ugyanakkor el kell ismerni, hogy a vizsgálatok során a méhekre ártalmatlan tulajdonságot sem sikerült igazolni. A neonikotinoidok használatának másfél évtizedes magyarországi tapasztalatai alapján a repce, napraforgó és kukorica csávázása szabályszerű felhasználás esetén nem okozott kimutatható károsodást a méhekre. Sőt, a csávázott kultúrák esetében kisebb a valószínűsége és gyakorisága méhekre kockázatos permetezőszerek használatának.

A fentiek mérlegelésével a méhészek dönthetnek, hogy a csávázószerrel kezelt virágzó állományokban a méhek letelepítésével vagy távoltartásával kívánják folytatni az évi méhészeti tevékenységüket.

TELEPÜLÉS HELYRAJZI SZÁM TERÜLET (ha)
Aszód 034/2 4,64
Aszód 049/3-5 10,02
Aszód 0118/9 7,5
Aszód 0118/13-14 1,25
Aszód 0100/13-14 3,74

 

A hirdetményt itt találja meg.

Részleges települési zárlat

Illusztráció: www.pixabay.com

Részleges települési zárlatot rendeltek el Aszód közigazgatási területén, mivel a mézelő méhek nyúlós költésrothadás fertőző betegséget állapítottak meg.

A zárlat alá tartozó település Domony, Iklad, Galgamácsa Vácegres is, valamint részlegesen Bag és Gödőllő is. A fertőző betegséget egy domonyi méhészetben folytatott vizsgálat alapján állapították meg.

A zárlati időszak alatt tilos az érintette területekről méheket, méhlakásokat, méhészeti termékeket, méhészeti eszközöket engedély nélkül ki vinni, továbbá a méhcsaládokat az érintett területekre, illetve határába bevinni.

A határozatot itt találja.
Az aszódi térképet itt találja.
A bagi térképet itt találja.
A gödöllői térképet itt találja.

Felhívás valamennyi  aszódi ingatlan tulajdonosának, használójának!

Illusztráció: www.pixabay.com

Aszód Város Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2010. (XII.31.) számú köztisztaságról szóló rendelete értelmében felhívjuk a város lakóinak figyelmét, hogy ingatlanán és annak környékén (ingatlan telekhatárától az úttest széléig terjedő közterületen) a fűnyírásról gondoskodni szíveskedjen. Az önkormányzat nem kevés pénzt, energiát fordít a városban a közterületeken a fűnyírásra, úgy hogy ennek központi finanszírozása lényegében megszűnt. A kommunális adó bevétel összege nem fedezi a teljes városüzemeltetési feladatokat, a parkfenntartásra, köztisztaságra közel 10 millió forint saját bevételt fordítunk, joggal várható tehát el, hogy a lakosság is kivegye részét a fűnyírásból, és takarításból.

Kiemelés a helyi rendeletből:

„4.§

(1) A város területén lévő ingatlanok tisztántartásáról az ingatlanok tulajdonosai, tényleges használói kötelesek gondoskodni, továbbá kötelességük, hogy ingatlanukat megműveljék, rendben tartsák, gyomtól, gaztól megtisztítsák.

(2)[7] Az önkormányzati tulajdonú közterületek szervezett, rendszeres tisztántartásáról, általános jellegű takarításáról, szeméttárolók kihelyezéséről az önkormányzat gondoskodik

(3) Magánszemélyek, jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetek tevékenysége következtében közterületen keletkezett szennyeződés megszüntetése, a szennyeződést okozó szerv, kötelezettsége.

(4) Köztisztasági szempontból járdának minősül az a gyalogos közlekedésre rendelt ingatlan előtt kiépített járdaszakasz. Járda hiányában 1 m széles területsáv, illetőleg, ha a járda mellett zöldsáv is van, az úttestig terjedő teljes terület.

(5) Az ingatlan előtti járda tisztántartása az ingatlan tényleges használójának, illetve tulajdonosának kötelessége.

7.§

(1) A közterületen lévő árkok, nyitott csatornák, folyókák, átereszek tisztántartása, a csapadékvíz akadálytalan elfolyásának biztosítása – az ingatlan előtti szakaszra terjedően – az ingatlan tényleges használójának, illetve tulajdonosának kötelessége.

(2) Járműbehajtók átereszeinek építése, jókarban és tisztántartása minden esetben az ingatlan használójának, illetve tulajdonosának kötelessége.

(3) Az ingatlanon keletkező csapadékvíz saját területen történő elhelyezéséről, illetőleg kiépített csapadékcsatorna esetén az abba történő bevezetésről – előzetes bejelentés alapján – az ingatlan tulajdonosa gondoskodik.

(4) A csapadékelvezető árokba szennyezett (olajos, vegyszeres stb.) vizet bevezetni tilos.

(5) Eldugulás vagy rongálódás okozására alkalmas anyagot (szemetet, iszapot, papírt, törmeléket, tűz- és robbanásveszélyes anyagot) a csapadékvíz-elvezető árokba bármilyen módon elhelyezni tilos.

Azért, hogy a város tiszta, rendezett legyen, az önkormányzat kénytelen – egyelőre térítés nélkül – a lakosok helyett is elvégezni a rendelet szerinti lakossági feladatokat is.

Amennyiben ezeket a lakossági feladatokat mindenki maradéktalanul elvégezné – hiszen vannak sokan olyanok is akik elvégzik – az önkormányzat sokkal hatékonyabban tudná végezni a közterületek karbantartását, zöld felület gondozását.

Felhívom a lakosság figyelmét, hogy a fenti rendelkezéseknek folyamatosan tegyenek eleget!

Aszód, 2018. 05. 31.

Sztán István
polgármester