A kérelmeket az adott nyomtatványt letöltve és azt kitöltve az e-Papír szolgáltatás keretében is benyújthatja.
Az elektronikus ügyintézésről ide kattintva tájékozódhat.
Az E-papír szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu/
Részletes tájékoztatás az E-papír szolgáltatásról: https://epapir.gov.hu/sugo
epapir_felhasznalo_kezikonyv
A zárt térben 300 főt, szabadtéren 1000 főt meghaladó létszámú rendezvények engedélyezésével kapcsolatos engedélyezési eljárás.
Az ügyintézés kezdeményezhető: az ügyfél kérelmére (írásban vagy személyesen)
Ügyintézési határidő: 20 nap;
Az ügyintézés díja: bejelentés köteles ipari tevékenység esetén az elsőfokú közigazgatási hatósági eljárás szerinti illeték: 3.000 Ft,
Szükséges iratok: biztonsági terv, tűzvédelmi szabályzat, építészeti-műszaki dokumentáció két példányban és a tervezői nyilatkozatot, szakhatósági eljárásért fizetendő igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolást.
Az alkalmazott jogszabályok: 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet,1990.évi XCIII. tv.
A kérelemhez csatolandó okiratok:
- biztonsági terv;
- tűzvédelmi szabályzat (amennyiben ezt külön jogszabály kötelezővé teszi);
- építészeti-műszaki dokumentáció két példányban és tervezői nyilatkozat (az építésügyi hatóság szakhatósági közreműködéséhez szükséges, a külön jogszabályban meghatározottak szerint);
- építmény, terület használatának jogcímét igazoló okirat (tulajdoni lap kivételével);
- a zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozat.
A rendeletet nem kell alkalmazni:
- a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartozó rendezvényekre;
- a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó gyűlésekre;
- vallási közösségek vallásos szertartásaira és rendezvényeire;
- a családi eseményekkel kapcsolatos rendezvényekre és
- a közoktatási intézményekben az intézmény által szervezett rendezvényekre.
Az engedélyt a zenés, táncos rendezvény helye szerinti települési önkormányzat jegyzője adja ki.
A rendezvénytartási engedély iránti kérelem eljárásában szakhatóságként részt vesz:
- a megyei kormányhivatal népegészségügyi feladatkörében eljáró járási hivatala;
- általános építésügyi hatóság, a sajátos építményfajta szerinti építésügyi hatóság vagy a műemlékeket engedélyező építésügyi hatóság (kivéve, ha a rendeltetésre vonatkozóan az engedély iránti kérelem benyújtását megelőző hat hónapon belül használatbavételi vagy fennmaradási engedély került kiadásra),
- tűzvédelmi szakhatóság,
- rendőrség.
Az engedély jogosultja a kérelem adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek.
A kérelemhez csatolandó biztonsági terv tartalmazza:
- a zenés, táncos rendezvény helyszínének alaprajzát, befogadóképességét és az oda való belépés és eltávozás rendjét;
- a zenés, táncos rendezvény helyszínének baleset, elemi csapás, tömeges rendbontás esetére vonatkozó kiürítési, menekítési tervét;
- a biztonsági követelmények érvényesítésében közreműködők tevékenységének leírását;
- a biztonsági személyzet létszámát;
- az egészségügyi biztosítás feltételeinek meglétére vonatkozó utalást; valamint
- szabadtéri rendezvények esetében viharos időjárás esetére vonatkozó intézkedési tervet.
Az üzemeltető, illetve a szervező kötelezettsége:
- A zenés, táncos rendezvény szervezője felel a biztonsági tervben meghatározott előírások betartásáért.
- A zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozatnak, a biztonsági tervnek és a tűzriadó tervnek a zenés, táncos rendezvény helyszínén a vendégek számára látható, hozzáférhető helyen történő elhelyezéséért, valamint az elektronikus tájékoztatásra szolgáló honlapján való közzétételéért az üzemeltető és a szervező felel.
- A zenés, táncos rendezvény szervezője gondoskodik elsősegély nyújtására képzett személyzet helyszíni jelenlétéről.
A szervezőre, illetve a biztonsági személyzetre vonatkozó szabályok:
- A zenés, táncos rendezvény biztosítását a zenés, táncos rendezvény és a helyszín jellegzetességeihez, valamint a helyszín befogadóképességéhez igazodó számú biztonsági személyzet végzi.
- Ha a jóváhagyott biztonsági tervben a biztonsági személyzet létszáma a tíz főt eléri, akkor a biztonsági személyzet legalább egy tagjának biztonságszervezői, legalább három tagjának személy- és vagyonőr képzettséggel kell rendelkeznie.
- A rendezvény szervezője, illetve a biztonsági személyzet tagja a képzettségét igazoló okiratot vagy annak másolatát a zenés, táncos rendezvény ideje alatt köteles magánál tartani és hatósági ellenőrzés esetén felmutatni.
Ügyintézés
Aszódi Polgármesteri Hivatal
Cím | 2170 Aszód, Szabadság tér 9., I. em. 33.ajtó |
Ügyintézők elérhetősége
Név | dr Demeter-Bankó Nikolett |
Telefon | +36 28 500-666/118 |
nikolett.demeter-banko@aszod.hu |
Ügyfélfogadási idő
Hétfő | 08:00 - 12:00 és 12:30 - 16:00 |
Kedd | Nincs ügyfélfogadás |
Szerda | 08:00 - 12:00 és 12:30 - 16:00 |
Csütörtök | Nincs ügyfélfogadás |
Péntek | 08:00 - 12:00 |