Kezdőlap > Városháza > Ügyintézés > Rendezvénytartási ügyek

Rendezvénytartási ügyek

A zárt térben 300 főt, szabadtéren 1000 főt meghaladó létszámú rendezvények engedélyezésével kapcsolatos engedélyezési eljárás.

Az ügyintézés kezdeményezhető: az ügyfél kérelmére (írásban vagy személyesen)

Ügyintézési határidő: 20 nap;

Az ügyintézés díja: bejelentés köteles ipari tevékenység esetén az elsőfokú közigazgatási hatósági eljárás szerinti illeték: 3.000 Ft,
Szükséges iratok: biztonsági terv, tűzvédelmi szabályzat, építészeti-műszaki dokumentáció két példányban és a tervezői nyilatkozatot, szakhatósági eljárásért fizetendő igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolást.

Az alkalmazott jogszabályok: 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet,1990.évi XCIII. tv.

A kérelemhez csatolandó okiratok:

  • biztonsági terv;
  • tűzvédelmi szabályzat (amennyiben ezt külön jogszabály kötelezővé teszi);
  • építészeti-műszaki dokumentáció két példányban és tervezői nyilatkozat (az építésügyi hatóság szakhatósági közreműködéséhez szükséges, a külön jogszabályban meghatározottak szerint);
  • építmény, terület használatának jogcímét igazoló okirat (tulajdoni lap kivételével);
  • a zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozat.

A rendeletet nem kell alkalmazni:

  1. a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartozó rendezvényekre;
  2. a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó gyűlésekre;
  3. vallási közösségek vallásos szertartásaira és rendezvényeire;
  4. a családi eseményekkel kapcsolatos rendezvényekre és
  5. a közoktatási intézményekben az intézmény által szervezett rendezvényekre.

Az engedélyt a zenés, táncos rendezvény helye szerinti települési önkormányzat jegyzője adja ki.

A rendezvénytartási engedély iránti kérelem eljárásában szakhatóságként részt vesz:

  • a megyei kormányhivatal népegészségügyi feladatkörében eljáró járási hivatala;
  • általános építésügyi hatóság, a sajátos építményfajta szerinti építésügyi hatóság vagy a műemlékeket engedélyező építésügyi hatóság (kivéve, ha a rendeltetésre vonatkozóan az engedély iránti kérelem benyújtását megelőző hat hónapon belül használatbavételi vagy fennmaradási engedély került kiadásra),
  • tűzvédelmi szakhatóság,
  • rendőrség.

Az engedély jogosultja a kérelem adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek.

A kérelemhez csatolandó biztonsági terv tartalmazza:

  • a zenés, táncos rendezvény helyszínének alaprajzát, befogadóképességét és az oda való belépés és eltávozás rendjét;
  • a zenés, táncos rendezvény helyszínének baleset, elemi csapás, tömeges rendbontás esetére vonatkozó kiürítési, menekítési tervét;
  • a biztonsági követelmények érvényesítésében közreműködők tevékenységének leírását;
  • a biztonsági személyzet létszámát;
  • az egészségügyi biztosítás feltételeinek meglétére vonatkozó utalást; valamint
  • szabadtéri rendezvények esetében viharos időjárás esetére vonatkozó intézkedési tervet.

Az üzemeltető, illetve a szervező kötelezettsége:

  • A zenés, táncos rendezvény szervezője felel a biztonsági tervben meghatározott előírások betartásáért.
  • A zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozatnak, a biztonsági tervnek és a tűzriadó tervnek a zenés, táncos rendezvény helyszínén a vendégek számára látható, hozzáférhető helyen történő elhelyezéséért, valamint az elektronikus tájékoztatásra szolgáló honlapján való közzétételéért az üzemeltető és a szervező felel.
  • A zenés, táncos rendezvény szervezője gondoskodik elsősegély nyújtására képzett személyzet helyszíni jelenlétéről.

A szervezőre, illetve a biztonsági személyzetre vonatkozó szabályok:

  • A zenés, táncos rendezvény biztosítását a zenés, táncos rendezvény és a helyszín jellegzetességeihez, valamint a helyszín befogadóképességéhez igazodó számú biztonsági személyzet végzi.
  • Ha a jóváhagyott biztonsági tervben a biztonsági személyzet létszáma a tíz főt eléri, akkor a biztonsági személyzet legalább egy tagjának biztonságszervezői, legalább három tagjának személy- és vagyonőr képzettséggel kell rendelkeznie.
  • A rendezvény szervezője, illetve a biztonsági személyzet tagja a képzettségét igazoló okiratot vagy annak másolatát a zenés, táncos rendezvény ideje alatt köteles magánál tartani és hatósági ellenőrzés esetén felmutatni.

Ügyintézés

Aszódi Polgármesteri Hivatal

Cím2170 Aszód, Szabadság tér 9., I. em. 33.ajtó

Ügyintézők elérhetősége

Névdr Demeter-Bankó Nikolett
Telefon+36 28 500-666/118
Emailnikolett.demeter-banko@aszod.hu

Ügyfélfogadási idő

Hétfő08:00 - 12:00 és 12:30 - 16:00
KeddNincs ügyfélfogadás
Szerda08:00 - 12:00 és 12:30 - 16:00
CsütörtökNincs ügyfélfogadás
Péntek08:00 - 12:00

Letölthető dokumentumok