Legfrissebb híreink
NAV Hírek – Érkeznek a gépjárműadós iratok
Folyamatosan érkeznek a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) a gépjárműadóval kapcsolatos határozatok. Idén egy hónapot nyernek a gépjárművek tulajdonosai, üzembentartói, ugyanis a több mint ötmillió jármű után március 15-e helyett elegendő április 15-ig befizetni az adót.
A határozatokat a NAV március elején elektronikusan (cégkapura, vagy hivatali tárhelyre, KÜNY-tárhelyre) küldi mindenkinek, akinek van valamilyen elektronikus elérhetősége. Akiknek nincs, azok postán kapják meg a papírokat.
Nem kapnak határozatot azok, akiket egész évre adómentesség illet meg, és ez a NAV nyilvántartásából megállapítható. Ilyenek például az egyházi jogi személyek, a GJADO-adatlapot benyújtó civil szervezetek. Nem kapnak levelet azok sem, akiknek mindegyik gépjárműve adómentes.
A gépjárműadót idéntől egyösszegben elég, április 15-ig befizetni. Az évi két alkalom helyett csak egyszer küld a fizetésről értesítést a NAV. A szabályok egyszerűsítésére azért is volt szükség, mert az ügyfelek nagy részénél a kétszeri fizetés csak gondot okozott, vagy elfeledkeztek a második részletről, vagy duplán fizettek.
A természetes személyeknek (magánszemély, egyéni vállalkozó, őstermelő) a gépjárműadó befizetése a NAV-Mobil Gépjárműadó-menüpontjában vagy a határozatban szerepelő link használatával pillanatok alatt teljesíthető Ügyfélkapus azonosítás után.
Az applikáció letölthető a Google Play és az App Store kínálatából is, mindig a legfrissebb verziót kell használni. Az applikációban csak akkor jelenik meg a fizetendő adó, ha a határozat megérkezett a tárhelyre.
Az ügyfélkapus elérhetőséggel rendelkezők a megkapott határozatban szereplő fizetési linkre kattintva is teljesíthetik a fizetést.
Akik ügyfélkapuval nem rendelkeznek, a postai úton küldött irathoz mellékelt csekken [ha pénzforgalmi számla nyitására nem kötelezettek] vagy az Ügyfélportálról indítva bankkártyával, házibankos utalással is befizethetik adójukat. Csekk telefonon a NAV Infóvonalán (belföldről: 1819, külföldről: +36 (1) 461-1819 hívószám, 3-as menüpont), igényelhető a legegyszerűbben.
A korábbi évekhez hasonlóan a 10032000-01079160 számú, NAV Belföldi gépjárműadó bevételi számlára is befizethető az összeg banki utalással. Az átutaláskor az adószámot vagy az adóazonosító jelet fel kell tüntetni a közlemény rovatban, ha ez elmarad, akkor a NAV nem, vagy csak késedelmesen tudja a befizetett összeget a befizetőhöz kapcsolni.
A nem természetes személyek átutalással, az Ügyfélportálról indítva házibankos utalással és csekken [ha pénzforgalmi számla nyitására nem kötelezettek] rendezhetik a befizetést.
Érdemes kihasználni az EU legegyszerűbb részletfizetési kedvezményét, amely a NAV-Mobil alkalmazásban csak néhány kattintás. A gépjárműadóra automatikusan járó öthavi pótlékmentes részletfizetést magánszemélyek és egyéni vállalkozók vehetik igénybe. A likviditással küzdő gazdálkodó szervezetek – a törvényi feltételek fennállása esetén – részletfizetést, fizetéshalasztást kérhetnek.
Tájékoztató az európai parlamenti és az általános önkormányzati választásokról
Hamarosan átvehetők a zöldhulladékos zsákok
Tisztelt Aszódi Polgárok!
Az Aszódi Polgármesteri Hivatal idén is közreműködik a VERTIKAL Group NyRt. által a zöldhulladék gyűjtésére díjmentesen biztosított zsákok átadásában. Ingatlanonként 32 db ingyenes zsák kerül kiosztásra.
A zsákok kiosztásának helyszíne:
Aszód, Kossuth L. u. 59. (a volt GAMESZ udvara)
Időpontjai:
március 22. (péntek) 8-18 óra között
március 23. (szombat) 8-12 óra között
április 3. (szerda) 9-16 óra között
április 11. (csütörtök) 9-16 óra között
április 19. (péntek) 9-16 óra között
április 24. (szerda) 9-16 óra között
Amennyiben a fent megjelölt időpontokban nem tudják átvenni a zsákokat, a továbbiakban nem lesz mód azok átvételére!
Kérjük, az átvételre hozzák magukkal a lakcímkártyájukat és a számlalevelüket vagy a szerződésüket! A zsákok meghatalmazással és a meghatalmazó nevére szolgáló számlalevéllel is átvehetők. A társasházakat illető zsákokat a közös képviselők vehetik át.
Tisztelettel:
Aszódi Polgármesteri Hivatal
Településfejlesztési és Üzemeltetési Osztály
Tájékoztatás a lakosságnál keletkező hamu hulladék kihelyezésével és elszállításával kapcsolatban
Sokan vegyes tüzelésű kazánnal/kályhával fűtenek, melynek mellékterméke a salak és a hamu. A háztartásban keletkező kis mennyiségű hamu a kommunális gyűjtőedénybe helyezhető, csak és kizárólag:
– kihűlt állapotban,
– bezsákolva és összekötve.
A kuka ürítésekor a hamu a kis mennyiséget meghaladó mértékben szálló porként jelentkezhet, mely veszélyezteti a dolgozók egészségét, ezen felül a forró hamu rendkívül tűzveszélyes a hulladékgyűjtő autóba kerülve.
Amennyiben a személyzet a gyűjtés során nem megfelelően kihelyezett hamut észlel a hulladékgyűjtő edényzetben, az ürítést megtagadhatja.
Javasoljuk továbbá a tisztelt ingatlanhasználóknak, hogy a hamut lehetőség szerint a telkükön hasznosítsák, mivel a kihűlt fahamu számos nyersanyagot tartalmaz, az akár a komposztba is hasznosítható
2024. évi hulladéknaptár
Kedvezménnyel elszámolt földgáz igénybevétele
Tisztelt Lakosok!
Az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások meghatározásáról szóló 259/2022. (VII. 21.) Korm. rendelet 2023. január 10-i hatállyal módosult.
A módosítás következtében, ha a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő lakóépületben, ingatlanon, ingatlan-együttesben, vagy az önálló mérési pontot (felhasználási helyet) képező, a társasház alapító okirata szerinti társasházi albetéten belül több, de legfeljebb négy, az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet (a továbbiakban: OTÉK) 105. §-a szerinti lakás rendeltetési egység található, a települési önkormányzat jegyzője kérelemre 8 napon belül hatósági bizonyítványt állít ki mérési pontonként (felhasználási helyenként) a lakás rendeltetési egységek számáról.
Továbbá a módosítás értelmében 2023. január 10-től a hatósági bizonyítvány kiállítása során már nem kell figyelembe venni az OTÉK 1. számú melléklet 95. pontjában foglalt, az önálló rendeltetési egységek önálló bejáratára, valamint a lakások műszaki megosztására vonatkozó követelményeket, ha a lakások az OTÉK 105. §-ában foglalt egyéb követelményeknek eleget tesznek.
Az OTÉK 105. § -a alapján lakás:
„105. § * (1) A lakás olyan huzamos tartózkodás céljára szolgáló önálló rendeltetési egység, melynek lakóhelyiségeit (lakószoba, étkező stb.), főzőhelyiségeit (konyha, főzőfülke), egészségügyi helyiségeit (fürdőszoba, mosdó, zuhanyozó, WC), közlekedő helyiségeit (előszoba, előtér, belépő, szélfogó, közlekedő, folyosó) és tároló helyiségeit (kamra, gardrób, lomkamra, háztartási helyiség stb.) úgy kell kialakítani, hogy azok együttesen tegyék lehetővé
- a) a pihenést (az alvást) és az otthoni tevékenységek folytatását,
- b) a főzést, mosogatást és az étkezést,
- c) a tisztálkodást, a mosást, az illemhely-használatot,
- d) az életvitelhez szükséges anyagok és tárgyak tárolását tervezési program szerint (pl. élelmiszer-tárolás, hűtőszekrény elhelyezési lehetősége, mosás céljára szolgáló berendezés, ruhanemű, lakáskarbantartás eszközeinek, egyéb szerszámoknak és sporteszközöknek az elhelyezése).
(2) A lakószoba a lakás minden olyan közvetlen természetes megvilágítású és szellőzésű, fűthető, huzamos tartózkodás céljára szolgáló, legalább 8 m2 hasznos alapterületű helyisége, amely lehetővé teszi az (1) bekezdés a) pontja szerinti tevékenységek folytatását – kivéve a jövedelemszerzést szolgáló munkavégzést – és az azokhoz kapcsolódó berendezések elhelyezését.
(3) * A 30 m2-t meghaladó hasznos alapterületű lakás legalább egy lakószobája hasznos alapterületének legalább 16 m2-nek kell lennie. Ebbe és a lakószoba (2) bekezdés szerinti alapterületébe nem számítható be a főző és az étkező funkció céljára is szolgáló helyiség, helyiségrész hasznos alapterülete, amennyiben az a lakószoba légterével közös.
(4) A lakásnak fűthetőnek kell lennie, lehetőleg minden helyiségben a rendeltetésének megfelelő szellőzést, természetes megvilágítást biztosítani kell.”
Az ügyfelek számára az eljárás megkönnyítése céljából, valamint a hatósági bizonyítvány kiállításának gyorsítása érdekében az alábbi kérelem nyomtatvány használható, illetve kérelem nyomtatvány személyesen az Aszódi Polgármesteri Hivatal Kossuth Lajos u. 59. szám alatti telephelyén is igényelhető.
Aszód, 2022. január 12.
Dr. Lukács Adrienn
jegyző
Letölthető kérelem: