Üdvözöljük Aszód városában!

Szeretettel és tisztelettel köszöntöm Önöket városunk megújult honlapján. Honlapunkat úgy alakítottuk ki, hogy Önök egyaránt hasznos, értékes és könnyen elérhető információhoz jussanak az önkormányzat és intézményei tevékenységéről, városunk társadalmi és kulturális életéről, értékeiről, továbbá segítséget nyújtson mindennapi ügyeik intézésében.

Legfrissebb híreink

Kezdődik a levendulaszüret!

Illusztráció: www.pixabay.com

A szokatlanul meleg időjárásnak köszönhetően indul sokak kedvencének, a levendulának a virágzása, ennek köszönhetően pedig Aszódon is várják a levendula szerelmeseit.

Idén is a Szent István téren veszi kedvencét a szezon egyik leglátványosabb és egyben legkedveltebb szabadtéri programja, a levendulaszüret. A jellegzetes színű és illatú virág nem csak díszként állja meg a helyét, hanem számos házi praktika is ismert a felhasználására, sőt gyógyhatásairól is híres.

A levendula jótékony hatásáról bővebben itt olvashat.

Helyszín: Aszód, Szent István tér
Időpont: 2018. május 31., csütörtök, 17 óra

A rendőr továbbra sem kéri a műszaki vizsgálati bizonyítványt

Illusztráció: www.pixabay.com

Az elmúlt napokban megjelent sajtóhírek szerint a 2018. május 20-a után vizsgáztatott gépjárművek esetében a forgalmi engedély mellett a műszaki vizsgálati bizonyítványt is be kell mutatni a helyszínen az ellenőrzést végző rendőrnek.

Az egyes közlekedési tárgyú miniszteri rendeletek jogharmonizációs célú módosításáról szóló 2/2018. (II. 5.) NFM rendelet több ponton módosította a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletet (a továbbiakban: Rendelet). Ennek keretében a Rendelet 4/C. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosult:

„(2) A jármű-honosítási eljárás alkalmazásának feltétele, hogy a belföldi üzemeltetés céljából behozott közösségi jármű tulajdonjogát megszerző ügyfél a kérelméhez csatolja a származási ország hatósága által kiadott

a) nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát; vagy harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét, feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került, továbbá

b) a forgalomban való részvétel jogosultságát igazoló érvényes dokumentumot, amely igazolja a származási országban alkalmazott közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi ellenőrzési rendszernek való megfelelőséget. A 2018. május 20-a után végzett műszaki vizsgálatok igazolására a „Műszaki vizsgálati bizonyítvány”-t is be kell mutatni.”

A fentiek alapján megállapítható, hogy a sajtóhírek helytelen jogértelmezés eredményeként születtek, mivel a műszaki vizsgálati bizonyítvány bemutatására vonatkozó jogszabályi kötelezettség kizárólag jármű-honosítási eljárásra értendő. A közúti közlekedési ellenőrzés során annak bemutatására továbbra sem kötelezhető a járművezető, így a rendőrség az ellenőrzések végrehajtása során 2018. május 20-át követően sem fogja a műszaki vizsgálati bizonyítvány bemutatását kérni.

Amennyiben az intézkedő rendőrnek a forgalmi engedélyben vagy a vezetői engedélyben foglaltakon túlmenően további adatra van szüksége, úgy azt a rendelkezésre álló nyilvántartásokból fogja megállapítani.

Forrás: www.police.hu

Felhívás parlagfű elleni védekezésre

Hazánk ma Európa parlagfűvel leginkább fertőzött területe. Rendkívül káros, mivel agresszivitásával elnyomja a kultúrnövényeket, miközben felhasználja a talaj tápanyag- és vízkészletét, mellyel jelentős terméskiesést okozhat.

 A parlagfű (Ambrosia artemisiifolia L.) Észak-Amerikából származó, a fészkesvirágzatúak családjába tartozó egynyári gyomnövény. Egyetlen növény akár 8 milliárd pollenszemet is képes termelni, virágpora pedig a széllel 100 km-es távolságra is eljuthat. A parlagfű a nagyon erős allergének közé tartozik, ennek következtében a magyar lakosság legalább 20 %-a szenved a gyomnövény virágpora okozta allergiától.
Illusztráció: www.pixabay.com

Az idei időjárás kedvezett a parlagfű kelésének, az enyhe tél és a korai kitavaszodás miatt korán megjelent, tehát a gyomnövény virágzására és a pollenszóródásra is feltehetően korábban lehet számítani. A parlagfű-szezon tipikusan augusztus elejétől szeptember végéig tart, mivel jelenleg nagy tömegben virágzik, így most kell legjobban odafigyelni a gyommentesítésre. A jelenleg érvényes jogszabályok szerint minden földhasználó és földtulajdonos köteles kül- és belterületen is az adott év június 30. napjáig az ingatlanon a parlagfű virágbimbójának kialakulását megakadályozni, és ezt követően ezt az állapotot az őszi fagyokig folyamatosan fenntartani. A mezőgazdasági területek gyommentesen tartása mellett a belterületi földtulajdonosok, önkormányzatok (házikertek, parkok, közterületek esetében) is kötelesek a parlagfű virágzását meggátolni. Az illetékes hatóságok minden év július 1. után ellenőrzik az ingatlanokat, és a védekezési kötelezettség elmulasztása esetén – a fertőzött terület nagyságától függően – 15 000 Ft-tól 5 000 000 Ft-ig terjedő bírsággal sújtják az ingatlanok tulajdonosait. A védekezés minden évben nagy kihívás elé állítja a gazdálkodókat és az ingatlantulajdonosokat.

Gyomlálással, kaszálással és ahol szükséges, növényvédő szeres gyomirtással védekezzünk ellene és egyúttal valamennyi gyomnövény ellen! A gyomlálást kesztyűben végezzük!

Ha parlagfüvet lát, jelentse be! A parlagfűszezon kezdetével elindul a Parlagfű Bejelentő Rendszer is, amellyel interneten vagy okostelefonon keresztül bárki bejelentést tehet az általa észlelt fertőzött területről (https://pbr.nebih.gov.hu). A gyommentesítéssel kapcsolatban további információkért forduljanak bizalommal a megyei kormányhivatalokhoz és a Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamara területi szerveihez. A parlagfű elleni védekezés mindannyiunk érdeke!

A parlagfűvel valamint a bejelentéssel kapcsolatban bővebb információt talál a NÉBIH honlapján  parlagfű témakörben.

A PMKH Földhivatali Főosztály felhívását itt olvashatja el.

Kéményseprőipari sormunkák 2018-ban

Illusztráció: www.pixabay.hu

A Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központja elkészített a 2018. évi kéményseprőipari társasház sormunka ütemtervét. Aszódon a sormunkaterv  szerint 2018. július 01 – augusztus 30. között kerül sor a munkákra. Január elsejétől a klasszikus értelemben vett sormunka csak a társasházakban és a lakásszövetkezeti lakóépületekben kötelező, és a kéményseprő által megajánlott első két időpontban ingyenes.

A sormunka a kéményseprőipari szerv vagy kéményseprőipari szolgáltató megrendelés nélkül, rendszeres időközönként, tűzbiztonsági okból ingatlanról-ingatlanra járva, úgynevezett „sorban” végzett ellenőrző tevékenysége. Az ellenőrzés kiterjed az ingatlanhoz tartozó tüzelőberendezés égéstermékének elvezetésére szolgáló kémény (kémények), tartalékkémény, továbbá a bekötő- és összekötő elemek, valamint ezek tartozékainak átvizsgálására, szükség szerinti tisztítására, négyévenkénti műszaki felülvizsgálatára.

2016. július elsejétől ez a tevékenység a természetes személyek tulajdonában lévő ingatlanokhoz tartozó égéstermék-elvezetők esetében ingyenes.

A sormunka keretében történő ellenőrzés a jogszabály szerint a szilárd tüzelésű berendezésekhez kapcsolódó égéstermék-elvezetők esetében évente, a gázüzemű és a zárt rendszerű tüzelőberendezésekhez kapcsolódó kémények vagy kéményrendszerek esetén kétévente történik meg, a kémények teljes nyomvonalának műszaki felülvizsgálatát pedig négyévente kötelező elvégezni.

Az égéstermék-elvezető használata és műszaki állapota alapján a kéményseprőipari szakember az előírtnál gyakoribb ellenőrzést és tisztítást javasolhat. Erről az ingatlan használóját és a tűzvédelmi hatóságot egyaránt értesíti.

A sormunka keretében a kéményseprő az alábbi feladatokat végzi el:
• az égéstermék-elvezető ellenőrzését, szükség szerinti tisztítását;
• minden negyedik évben az égéstermék-elvezető műszaki felülvizsgálatát;
• a tüzelőberendezés biztonságos működéséhez szükséges levegő utánpótlásának ellenőrzését, figyelembe véve a levegő-utánpótlást befolyásoló műszaki berendezések, vagy egyedi beavatkozások hatását is;
• az égéstermék paramétereinek ellenőrzését;
• az összekötőelem ellenőrzését és szükség szerinti tisztítását;
• a gáztüzelő berendezés műszaki-biztonsági felülvizsgálata jogszabály szerinti megtörténtének ellenőrzését; továbbá
• a szén-monoxid-érzékelő berendezésre vonatkozó műszaki követelmények teljesülését, valamint ellenőrzi az érzékelő működőképességét.

Az égéstermék-elvezetők teljes nyomvonalának szemrevételezése és műszeres ellenőrzése, a tüzelőberendezések hivatalos dokumentumainak áttekintése, az égéstermék minőségének ellenőrzése, a szén-monoxid érzékelő  működésének felülvizsgálata, majd a fellelt adatok dokumentálása, és a kötelező adategyeztetés átlagosan húsz-harminc percet vesz igénybe.

Amennyiben a kéményseprő a kémények és összekötő elemek tisztítását szükségesnek találja, úgy a sormunka hosszabb ideig tart.

Az égéstermék-elvezető ellenőrzéséről és annak eredményeiről a kéményseprő  tanúsítványt  állít ki, amelynek egy példányát az ügyfélnek igazolt módon átadja.

2018. január elsejétől a klasszikus értelemben vett sormunka csak a társasházakban és a lakásszövetkezeti lakóépületekben kötelező, és a kéményseprő által megajánlott első két időpontban ingyenes.

A tervezett sormunka ütemezett időpontjáról két héttel az ellenőrzés előtt hirdetmény, illetve postaládába dobott értesítő útján kapnak tájékoztatást a társasházi ingatlantulajdonosok. Az értesítés többlakásos, illetve többszintes épület esetén kapualji, jól látható módon elhelyezett hirdetménnyel történik. Az ismételt értesítés – ha az első időpontban az ellenőrzés nem történt meg – címre szóló, tanúk előtt postaládába helyezett, kapura vagy ajtóra ragasztott írásos értesítővel történik, szintén a munka megkezdése előtt legalább 15 nappal.

A társasházzá nem alakult, és gazdálkodó szervezet székhelyeként, telephelyeként, fióktelepként be nem jegyzett egylakásos ingatlanok tulajdonosai – zömmel családiház-tulajdonosok – részére a sormunka nem kötelező, de ajánlott. A kéménytulajdonosok vagy kéményhasználók kezdeményezésére a közszolgáltató – közöttük ellátási területén a katasztrófavédelem kéményseprőipari szerve – egy közösen egyeztetett időpontban, a törvényben előírt gyakorisággal, ingyenesen végzi el a felülvizsgálatot. A törvényben megállapított egy, vagy két évnél gyakoribb ellenőrzés – ha azt nem a kéményseprő írja elő – megrendelésnek minősül és költségekkel jár.

Az ingyenes sormunka iránti igényét időpontfoglalással jelentheti be:
• Online a www.kemenysepres.hu/ugyfelszolgalat   oldalon az „időpontfoglalás” elektronikus űrlap kitöltésével
• Telefonon a 1818 9 1 1-es menüpontban
• E-mailben a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu  címen
• Írásban a BM OKF GEK részére címzetten a 1903 Budapest, Pf.: 314. címen
• Személyesen, nyitvatartási időben a megyei ügyfélszolgálati pontokon
(http://www.kemenysepres.hu/ugyfelszolgalat/megyei)
• Külföldről a +36 (1) 550 1858 helyi díjszabással hívható telefonszámon.

A gazdálkodó szervezetek tulajdonában vagy használatában lévő egylakásos ingatlanoknál a kéményellenőrzés a tüzelő- fűtőberendezés fajtájától függően évente vagy kétévente kötelező. A kéményseprőipari tevékenységet megrendelésre a területi kéményseprőipari szolgáltató végzi, költségtérítés ellenében. A szolgáltatók listája itt érhető el,  vagy a gyakran ismételt kérdések  között keressen rá: Ki az én kéményseprőm?

Amennyiben a gazdálkodó szervezet a katasztrófavédelem ellátási területéhez tartozó társasház vagy lakásszövetkezeti lakóépületen belül, önálló rendeltetési egységben működik, ott a tervezett sormunka részeként, azaz külön megrendelés nélkül a katasztrófavédelem kéményseprőipari szerve végzi az égéstermék-elvezetők rendszeres ellenőrzését. A kéményseprő az ellenőrzést költségtérítés ellenében végzi el, amelyről számlát állít ki a tulajdonos, vagy az ingatlanhasználó nevére. A költségtérítés az egyedi égéstermék-elvezető esetében kürtőnként értendő, míg a gyűjtő jellegű égéstermék-elvezetőknél a bekötések számától függően, arányosan történik meg. A katasztrófavédelem a kéményseprőipari tevékenységet közfeladatként látja el, ezért a számlán szereplő összegnek nincs általános forgalmi adótartama (ÁFA), a fizetést átutalással kell rendezni. A fizetendő összeg a társasház, vagy lakásszövetkezeti lakóépület fekvése szerinti települési önkormányzat bevétele.

Illusztráció: www.pixabay.hu
Januártól a családi házban élők a nekik alkalmas időpontra kérhetik a kéményseprést, illetve az ellenőrzési munkákat.

A jövőben az egylakásos ingatlanokban lakók nem kapnak papíralapú értesítést arról, hogy a kéményseprők mikor érkeznek. A változás az, hogy januártól a interneten,  telefonon, vagy a személyes ügyfélszolgálatokon  keresztül „előre fixálhatják” a nekik alkalmas időpontot a kéményseprési munkákra.

Az időpontfoglalási rendszer bevezetése mellett megmarad a kéményseprési munkák ingyenessége is, a tüzelőberendezés típusa alapján meghatározott időközönként.

Forrás: www.kemenysepres.katasztrofavedelem.hu

Új támogatási formákat fogadott el a Képviselő-testület

Illusztráció: www.pixabay.com

Örömmel értesítem Önöket, hogy Aszód Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2018.04.19-én tartott testületi ülésén – segítve a rászoruló családokat – újabb döntéseket hozott a helyi esélyegyenlőség megteremtése érdekében, így 2018.04.20-tól módosítására került Aszód Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatásokról és ellátásokról szóló a 10/2015 (II.20.) önkormányzati rendelete.

Alábbiakban röviden ismertetjük a hatályba lépett változtatásokat:

Fogyatékos gyermek családjának nyújtott támogatás

Jogosultsági feltételek

Átruházott hatáskörben, a helyi esélyegyenlőség megteremtése érdekében a Polgármester települési támogatást állapíthat meg annak a fogyatékos gyermeket nevelő családnak, ahol a testi, érzékszervi, értelmi fogyatékos, vagy az autizmussal élő gyermek a tizennyolcadik életévét nem töltötte be, korai fejlesztése, vagy Sajátos Nevelési Igénye integrált óvodai, iskolai vagy speciális, gyógypedagógiai intézményben valósul meg.

A támogatás mértéke

A települési támogatás összege gyermekenként legfeljebb 150.000,- Ft/év. A támogatásra való jogosultság megállapítása esetén a jogosultat a támogatás a megállapítást követő hónap első napjától illeti meg.

Csatolandó mellékletek

A fogyatékosság tényét és a korai fejlesztés, vagy sajátos óvodai vagy iskolai nevelés megvalósulását a kérelmezőnek igazolnia kell a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat ( Hallás-, Látás-, Mozgásvizsgáló) Szakértői Bizottsága, vagy a Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottsága, vagy a Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Aszódi Tagintézménye igazolásával.

A kérelemhez csatolni kell továbbá a lakcímkártya másolatát, illetve a törvényes képviselő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a gyermek életvitelszerűen Aszódon lakik, továbbá az intézményi jogviszony igazolását.

Az eljárás kérelemre indul, melyet az Aszódi Polgármesteri Hivatal Jegyzői Osztályán- az erre rendszeresített formanyomtatványon – lehet benyújtani.

A benyújtási határidő folyamatos.

A kérelem nyomtatvány elérhető:  a www.aszod.hu oldalon és az Aszódi Polgármesteri Hivatalban a Jegyzői Osztályon.

Nyári szünidei táborozási támogatás

Jogosultsági feltételek

Átruházott hatáskörben, a helyi esélyegyenlőség megteremtése érdekében a Polgármester táborozási támogatatás formájában, kérelemre hozzájárul a gyermekek biztonságos nyári elhelyezéséhez az Aszód városban bejelentett lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen Aszódón tartózkodó tanulói részére a törvényes képviselő kérelme alapján.

A támogatás mértéke

a) ha a gyermeket gondozó családban a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult, a támogatás a tábor költségének legfeljebb 80%-a,

b) ha a gyermek gyermekétkeztetési kedvezményre jogosult, a tábor költségének legfeljebb 60%-a,

c) ha a gyermek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg

ca) a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300 %-át (85.500.-Ft), a tábor költségének legfeljebb 40%-a,

cb) a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 350 %-át (99.750.-Ft), a tábor költségének legfeljebb 20%-a.

Csatolandó mellékletek

A kérelemhez csatolni kell a lakcímkártya másolatát, illetve a törvényes képviselő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a gyermek életvitelszerűen Aszódon lakik, jövedelem igazolást, gyermek felügyeletét biztosító tábor költségét és a gyermek táborba történt beíratását alátámasztó igazolást.

Az eljárás kérelemre indul, melyet az Aszódi Polgármesteri Hivatal Jegyzői Osztályán- az erre rendszeresített formanyomtatványon – lehet benyújtani.

A kérelem benyújtási határideje a tárgyévben június 1. és július 31. között. A támogatásra való jogosultság megállapítása esetén a jogosultat a támogatás az igénybe vett táborozás időtartamára illeti meg.

A kérelem nyomtatvány elérhető: a www.aszod.hu oldalon és az Aszódi Polgármesteri Hivatalban a Jegyzői Osztályon.

Sztán István
polgármester

A jelenlegi információink alapján 2018. évben a nyári szünetben a következő táborok várják a gyermekeket Aszódon:
IDŐSZAK SZERVEZŐ

HELYSZÍN

 

TÁBOR NEVE

 

KOROSZTÁLY SZÜLŐ KÖLTSÉGE ÉTKEZÉS
2018.06.18-2018.06.22. Podmaniczky AMI délelőtt-9-12 Improvizációs tábor

(Szaniszló Richárd)

délután-14-17 Mozgókép képzőművészeti tábor (Rehák Julianna)

10-17 év 6000 Ft/hét
2018.06.25-2018.06.29. AVKK Könyvtár Kézműves-lovas tábor​ 12  év felett 12000 Ft/fő/tábor napi 3*
2018.06.25-2018.06.29. Molnár László Csengey Gusztáv Általános Iskola Focitábor

 

6-10 év 7000 Ft/fő/tábor napi 3*
2018.06.25-

2018.07.15.

Erzsébet tábor

(várhatóan-pályázat folyamatban)

Csengey Gusztáv Általános Iskola

Napközis tábor-(pontos információ MÁJUS VÉGÉN) 6-10 év

 

1500 Ft/fő csak ebéd
2018.07.02-2018.07.06. Kovácsné Blaskó Mariann koordinátor

Aszód Hitéleti Központ

Ökumenikus Nyári Hittan Tábor 1-2.osztályt végzettek 6000 Ft/fő/tábor napi 3*
2018.07.09-2018.07.13. AVKK Könyvtár Harry Potter 8-12 év 12000 Ft/fő/tábor napi 3*
2018.07.09-2018.07.13. Katolikus Karitasz

Adáminé Mihályi Erzsébet

Aszód-Hitéleti Központ

Katolikus Hittan tábor 10-17 év 7.000 Ft/fő/tábor
2018.07.09-

2018.07.13.

Kistérségi Gondozási Központ Prevenciós tábor „Aszód felfedezése” 8-13 év Ingyenes REGGELI

EBÉD

2018.08.06-2018.08.10. AVKK Múzeum Történelmi 8-12 év 12000 Ft/hó/tábor napi 3*

A lakcím nyilvántartás fontossága

Tisztelt Aszódon élő Polgárok!

Az alábbiakban egy Önöknek itt élő polgároknak, és az önkormányzatnak egyaránt fontos kérdésre szeretném a figyelmüket felhívni: a pontos lakcím jelentőségére.

A lakcímbejelentésre vonatkozó szabályokat a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvéy, valamint a végrehajtásáról rendelkező 146/1993. (X.26.) Korm. rendelet tartalmazza.

Mindenek előtt fontos tisztázni, hogy a lakcímbejelentés nem csupán lehetőség a polgárok számára, hanem kötelezettség, amelyet törvény ír elő: a Magyarország területén élő, a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény hatálya alá tartozó polgárok kötelesek beköltözés vagy kiköltözés után három munkanapon belül lakóhelyük, illetve tartózkodási helyük címét bejelenteni.

A lakóhely annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él. A lakcímbejelentés szempontjából lakásnak tekintendő az az egy vagy több lakóhelyiségből álló épület vagy épületrész, amelyet a polgár életvitelszerűen otthonául használ, továbbá – a külföldön élő magyar és nem magyar állampolgárok kivételével – az a helyiség, ahol valaki szükségből lakik, vagy – amennyiben más lakása nincs – megszáll.

A tartózkodási hely annak a lakásnak a címe, ahol – lakóhelye végleges elhagyásának szándéka nélkül – három hónapnál hosszabb ideig tartózkodik.

A lakcímbejelentési kötelezettséget személyesen, illetve törvényes képviselő, vagy meghatalmazott útján lehet teljesíteni, bizonyos kivételekkel, így pl. a kiskorú gyermek, illetve a cselekvőképességet kizáró gondnokság alá helyezett személy esetében szülő, illetve gondnok teljesíti a kötelezettséget. A lakcímbejelentési eljárás során lakcímjelentő lapot kell kitölteni. A helyesen, javítás nélkül kitöltött lakcímjelentő lap mellé az ügyintézéshez szükséges a korábbi lakcímigazolvány, érvényes, személyazonosításra alkalmas okirat (személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély), továbbá amennyiben meghatalmazott jár el, a fentieken kívül a meghatalmazott személyi okmányai és teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt meghatalmazás. Az eljárás során azonnali eljárásban kiállításra kerül az új lakcímkártya, amely illetékmentes.

A lakcímbejelentés 2017. július 1. napjától– a lakcímtől függetlenül – bármely járási hivatalnál benyújtható a kérelem.

Kérem tehát tegyenek eleget a törvényi kötelezettségüknek, ennek hiányában a város lakosságszáma nem a valóságnak megfelelően kerül megállapításra, melyből finanszírozási hátrányunk is keletkezik, hiszen a normatív, lakosságszámhoz kötött támogatások összege így kevesebb lesz.

Aszód, 2018. április 17.

Sztán István
polgármester

NMHH: a feltöltőkártyás mobiltelefont használóknak idén is egyeztetniük kell adataikat szolgáltatójukkal

Illusztráció: www.pixabay.com

Az előrefizetős SIM-kártyával mobiltelefont használóknak törvényi előírás alapján idén is kötelező az adategyeztetés szolgáltatójukkal – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hétfői, az MTI-nek elküldött közleményében. A tavalyi számok alapján idén körülbelül 3,5 millió SIM-kártya adategyeztetése várható.

Hozzátették: ha az ügyfelek figyelmen kívül hagyják a szolgáltatóktól idén érkező, adategyeztetésre vonatkozó SMS-eket – és így elmulasztják az adategyeztetést -, kártyáikra megszűnhet az előfizetés. Az idei adategyeztetés határideje minden kártyatulajdonos számára más és más. Az időpont attól függ, ki mikor kötötte meg szerződését. Az adategyeztetést a szerződéskötéstől számított fordulónapig kell elvégezni – közölte az NMHH.

A közleményben emlékeztetnek: a hírközlési törvény szerint 2017-ben június 30-ig, majd azután évente kell szolgáltatójukkal egyeztetniük adataikat a feltöltőkártyás előfizetéssel rendelkezőknek. Aki annak idején év elején kötött szerződést a szolgáltatójával, az idei egyeztetés már most aktuális lehet, hiszen 2018-tól az adminisztrációt a szerződéskötéstől számított fordulónapig kell intézni. Ez mindenkinél eltérő időpontot jelent annak függvényében, hogy ki mikor kötött szerződést, vagyis az adategyeztetések ez évtől folyamatosan zajlanak.

Az NMHH arra kéri az előrefizetős SIM-kártyás ügyfeleket, hogy ha a szolgáltatójuk SMS-ben értesíti őket az aktuális adategyeztetésről, tegyenek ennek eleget a törvényi előírásoknak megfelelően – annak ellenére, hogy a tavalyi adminisztráció óta még nem telt el egy év. Azokat az előrefizetős kártyákat, amelyekre nem történik meg határidőben az adategyeztetés, a szolgáltatóknak ki kell kapcsolniuk. Az adategyeztetés mindhárom nagy szolgáltatónál online is elvégezhető a cégek honlapján. Fontos, hogy csak a szolgáltató SMS-értesítése után kell elvégezni az adategyeztetést.

A hatóság és mindhárom szolgáltató saját honlapján egységesen /adategyeztetes fül alatt tette és teszi közzé a tudnivalókat az egyeztetésről.

MTI

Itt megtalálja a  közvetlen linkeket az adategyeztetéshez:

Telekom

Telenor

Vodafone

Módosult a vasúti menetrend a Budapest–Hatvan vonalon

Illusztráció: www.pixabay.com

A Budapest–Hatvan vonal Isaszeg–Gödöllő és Aszód–Tura állomások közötti szakaszán elkezdődött a pályafelújítás, amelynek első üteme május végéig tart. A vasútvonalon, március 28-tól május 31-ig számos vonat módosított menetrend szerint közlekedik. A gödöllői vonatok helyett Isaszeg–Gödöllő, több hatvani elővárosi vonat helyett pedig Aszód–Tura, illetve Aszód–Hatvan között vonatpótló buszok szállítják az utasokat.

A Keleti pályaudvarról Hatvanba 6:30-tól 18:30-ig, minden páros óra 30. percében induló vonatok

Aszódig közlekednek, onnan vonatpótló buszokkal lehet továbbutazni Turáig. A Hatvanból Budapestre induló járatok helyett Turától Aszódig 8:05-től 20:05-ig, minden páros óra 5. percében vonatpótló buszok indulnak, a vonatok Aszódtól közlekednek.

A gödöllői elővárosi vonatok csak Isaszegig közlekednek, illetve onnan indulnak. Isaszeg–Gödöllő szakaszon mindkét irányban pótló buszokkal lehet utazni.

A vágányzár ideje alatt a Keleti pályaudvarról Hatvanba 5:05-kor és 6:05-kor induló vonatok csak Gödöllő–Hatvan között közlekednek. A Hatvan–Budapest viszonylatú, a Keleti pályaudvarra 6:35-kor, 6:55-kor és 7:55-kor érkező vonatok csak Aszód és Budapest között szállítanak utasokat.

Április 3-tól 14-ig a Keleti pályaudvarról Hatvanba 23:50-kor induló személyvonat csak Isaszegig megy, április 4-től 6-ig és április 9-től 13-ig a Hatvanból Budapestre közlekedő, a Keleti pályaudvarra 4:20-kor érkező személyvonat pedig csak Isaszeg és Budapest között jár. Mindkét vonat utasait Isaszeg és Hatvan között vonatpótló autóbuszok szállítják.

A reggeli és esti órák kivételével, a vonatok Gödöllő-Állami telepek megállóhelyen nem állnak meg, az eljutást munkanapokon az Isaszeg–Gödöllő közötti vonatpótló buszokkal biztosítják.

A Budapest–Eger viszonylatban közlekedő gyorsvonatok Tura állomáson is megállnak. A Keleti pályaudvarról 19:05-kor Somoskőújfalura induló sebesvonat nem közlekedik, csak úgy, mint a Somoskőújfaluról Keleti pályaudvarra 18:40-kor érkező sebesvonat.

Március 28-tól május 31-ig Gödöllő-Állami telepek megállóhely hétvégén a kora délutáni órákban nem érhető el vonatokkal. Szombati és vasárnapi közlekedési rend szerint 13 és 15 óra között, Gödöllő-Állami telepekre, illetve onnan történő utazás esetén a vasúti bérleteket a párhuzamosan közlekedő Volánbusz járatokon elfogadják.

A vasúttársaság kéri utasait, hogy figyeljék az állomásokon kihelyezett hirdetményeket és útbaigazító táblákat, térképeket, valamint a hangos utas tájékoztatást. A módosított menetrend a MÁV-csoport (www.mavcsoport.hu) honlapján, a vágányzári hírek között érhető el (a 80a vonal menetrendje,  a 80-as vonal menetrendje  ). Az utasok tájékozódhatnak a Vonatinfó alkalmazásban és a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatánál is a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon. Telekom-hálózatból hívhatják a +36 (30) 499 4999-es, Telenor-hálózatból a +36 (20) 499 4999-es, Vodafone-hálózatból a +36 (70) 499 4999-es számot.

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

Személyes felkeresők a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási hátralékok begyűjtése érdekében

Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. a hulladékszállítási közszolgáltatási díjhátralékok beszedése és kezelése érdekében közbeszerzési eljárást folytatott le, amelynek eredményeként 2018. április 9. napjától a Közszolgáltatási Díjbeszedő Konzorciumot [Konzorcium vezetője: Díjbeszedő Holding Zrt. (1117 Budapest, Budafoki út 107-109), konzorcium tagja: PEPP AND CARS Kft. (4233 Balkány, Kállói út 2. A. ép)] bízta meg, a díjhátralékok beszedésével összefüggő egyes feladatok ellátásával.

A megállapodás értelmében, az NHKV Zrt. által biztosított adatbázis alapján az ingatlanhasználót személyesen felkereső díjbeszedő fog kísérletet tenni az esetleges díjhátralékok beszedése érdekében.

A konzorciumi partnerek személyes beszedést végző munkatársai minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, kizárólag a tartozás teljes összegének átvételére.

A konzorcium alvállalkozója Aszódon:

Megye: Pest
Alvállalkozó: Agenda Kontroll Kft.
Székhely: 2220 Vecsés, Bertalan u. 32.
Cégjegyzékszám: 13 09 115264
Kapcsolattartó: Dr. Barbalicsné Kósa Erzsébet- adminisztrációs igazgató
Telefonszám: +36-30-737-3011
E-mail cím: kosa.erzsebet@agendakontroll.hu

Amennyiben további kérdésük lenne a tájékoztatással kapcsolatban kérjük forduljanak bizalommal a következő elérhetőségünkhez: kintlevoseg@nhkv.hu

Abban az esetben, ha az Ügyfél szeretné felvenni velünk a kapcsolatot, a következő elérhetőséget tudják megadni: ugyfelszolgalat@nhkv.hu

NHKV Zrt.
1036 Budapest, Lajos utca 103.
Tel.: +36 70 399 0521
E-mail: support@nhkv.hu

Hulladékszállítással kapcsolatos bejelentések

Tisztelt Aszódiak!

Az utóbbi időben többen hozzám, a polgármesterhez fordultak a hulladékszállítással kapcsolatban felmerült panaszaikkal, kéréseikkel.

Bizalmuk megtisztelő, de a szemétszállításra vonatkozóan Önök nem velünk az önkormányzattal, hanem Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft.-vel vannak szerződéses kapcsolatban.

Minden szemétszállítással kapcsolatos észrevétellel forduljanak tehát közvetlenül hozzájuk.

Ha szállítási kimaradás van azt is közvetlenül feléjük szükséges jelezniük, hiszen intézkedni is ők tudnak.

A kommunális hulladék elszállítása mellett a többlet és a zöld hulladékot is begyűjtik, de kizárólag az általuk forgalmazott zsákokban. A többlet és a zöld hulladék gyűjtéséhez a biológiailag lebomló zsákok megvásárolhatók az aszódi értékesítési pontokon.

( Samu Gazdabolt Aszód, Kossuth u. 16., Péter Lajosné Lakótelepi Hobby Bolt, Aszód, Falujárók u. 5. )

Nyomatékosan kérünk mindenkit tehát, hogy a többlet, a zöld hulladékot is a szabályozásnak megfelelően gyűjtse és váljon meg tőle!

Amennyiben a hulladékbegyűjtéssel, szállítással kapcsolatosan bármilyen probléma merülne fel, arra kérem tehát Önöket, hogy forduljanak a Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft-hez.

Elérhetőségeik:
Telefonszámuk: 06 (28) 561-200, E-mail címük: ugyfelszolgalat@zoldhid.hu
Postacímük: 2101 Gödöllő, Pf.: 75;
Honlapjuk: www.zoldhid.hu
Facebook oldaluk: facebook.com/www.zoldhid.hu

Amennyiben fentieken kívül bármiféle panasszal kívánnak élni a Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft.-vel kapcsolatban, az alábbi elérhetőségek egyikén megtehetik:

Pest Megyei Kormányhivatal Műszaki engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.
e-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
telefon: (1)-269-0703
fax: (1)-269-0703
e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Sztán István
polgármester

Sajtóközlemény az afrikai sertéspestis elleni védekezést összefoglaló új főállatorvosi határozatról

Illusztráció: www.nebih.hu

Megjelent az afrikai sertéspestis elleni védekezést összefoglaló új főállatorvosi határozat

Egységes szerkezetben, új intézkedésekkel is kiegészítve foglalja össze az afrikai sertéspestis (ASP) elleni védekezési feladatokat az Országos Főállatorvos 2018. március 8-án megjelent 1/2018-as határozata. A határozat célja, hogy az érintettek még hatékonyabban végezhessék el a megelőzést és a korai felismerést szolgáló teendőket. Az új, átfogó dokumentumban meghatározták például a magas-, a közepes- és az alacsony kockázatú területeket és az azokon szükséges intézkedéseket. </p

Az állatorvosokból, vadászokokból és vadbiológusokból álló ASP Nemzeti Szakértői Bizottság – az elmúlt időszak európai járványhelyzetének változása miatt – javaslatot tett a magas kockázatú terület módosítására, valamint egy közepes és egy alacsony kockázatú terület létrehozására.

A magas kockázatú területen bevezetett intézkedéseket ezentúl már nem csak Szabolcs-Szatmár-Bereg megye Ukrajnához közeli területein kell alkalmazni, hanem a megye teljes területén, valamint Borsod-Abaúj-Zemplén megye keleti részében és Hajdú-Bihar megye 5 vadásztársaságának területén is. Ezeken a területeken aktívan keresik például az elhullott vaddisznókat, valamint a hatóság mind az elhullottan talált, mind a kilőtt vaddisznóknál laboratóriumi vizsgálatot végez. További előírás, hogy vaddisznó társasvadászatot csak a megyei főállatorvos előzetes engedélyével lehet tartani, valamint, hogy minden vadfarmot, vadaskertet kettős kerítéssel kell körbevenni. Házi sertéseket csak úgy szabad tartani, ha azok vaddisznóval nem tudnak érintkezni, és az elhullott házi sertéseket is vizsgálni kell.

A közepes kockázatú területre – Borsod-Abaúj-Zemplén megye és Hajdú-Bihar megye további területei, valamint Békés, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Nógrád megye meghatározott területein – ennél enyhébb intézkedések vonatkoznak. Ugyanakkor, hasonlóan a magas kockázatú területhez, ezeken a részeken is érvényes például, hogy fokozni kell a vaddisznó kocák és malacok kilövését a vaddisznók számának csökkentése érdekében.

Az ország további részein – alacsony kockázatú terület – a megtalált vaddisznó hullák laboratóriumi vizsgálatát és összegyűjtését, majd ártalmatlanítását írja elő a határozat. Emellett az élő vaddisznókat ezekről a területekről sem lehet kivinni, valamint az elhullott házi sertéseket is vizsgálni kell.

Az ASP emberre nem veszélyes, ugyanakkor esetleges magyarországi megjelenése rendkívül komoly gazdasági kárt jelentene. A korai felismerése érdekében hozott intézkedések eredménye attól függ, hogy a sertéstartók és vadászok eleget tesznek-e a bejelentési kötelezettségüknek. Ugyanígy kiemelten fontos hogy a sertéstartók betartsák a moslékkal való etetés tilalmát.

A betegséget nem csak a fertőzött vaddisznók tudják az országba behozni. Az Ukrajnából, Oroszországból származó sertéshús, húskészítmény révén is megjelenhet az ASP Magyarországon, ezért kiemelten fontos, hogy még útipoggyászban se hozzanak be ezekből az országokból sertéshúst, húskészítményt a turisták és a vendégmunkások!

Az előírásokat részletesen tartalmazó teljes határozat elérhető a kormány.hu oldalon.

Forrás: FM sajtóiroda

Kapcsolódó dokumentum:
HASZNOS TANÁCSOK az afrikai sertéspestis MEGELŐZÉSÉHEZ